JUDr. Bohumil Šimek

  • BPP
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,41. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

17.03.2019 12:12:00

Sprintery nové generace zvýší bezpečnost přepravovaných osob

Sprintery nové generace zvýší bezpečnost přepravovaných osob

Osm nových sanitních vozů dnes oficiálně převzala Zdravotnická záchranná služba Jihomoravského kraje od svého zřizovatele.

Sanity jsou postaveny na podvozcích vozidla Mercedes Benz Sprinter 419 se zabudovanou kompletní zdravotnickou zástavbou a všemi výstražnými systémy, v souladu s příslušnou legislativou ČR.

Nová vozidla v celkové hodnotě 22 523 772 Kč budou rozmístěna do osmi základen: Brno-Ponava, Ivančice, Pohořelice, Blansko, Břeclav, Hodonín, Slavkov u Brna a Znojmo. „Průběžná modernizace vozového parku je pro Jihomoravský kraj jako zřizovatele Zdravotnické záchranné služby samozřejmostí. Nové sanitky zkvalitní poskytovanou péči, zvýší bezpečnost přepravovaných osob a zlepší pracovní podmínky záchranářů. Máme v našem kraji špičkové záchranáře, jejichž práce si velice vážím a troufám si říct, že máme jednu z nejlepších záchranek v republice. A právě kombinace lidského faktoru a moderní techniky dává obyvatelům našeho kraje jistotu, že o ně v situacích ohrožujících život bude postaráno na profesionální úrovni,“ řekl hejtman Jihomoravského kraje Bohumil Šimek.

„Jedná se o sprintery nové generace, jde o nejsilnější výkonovou variantu, což je 140 kW (190 koní). Vozidla jsou vybavena automatickou převodovkou 7G – Tronic Plus a možností volby rychlostních stupňů za použití tzv. pádel pod volantem.  Toto považujeme za jeden z důležitých prvků zvyšujících bezpečnost při řízení vozidla,“ vysvětluje Hana Albrechtová, ředitelka jihomoravské záchranky. A dodává: „Díky komplexní připravenosti vozidel stačí doplnit zdravotnické přístroje a spotřební materiál a sanitka může být použita k okamžitému výjezdu, a tedy k poskytnutí přednemocniční neodkladné péče. Je třeba říct, že se cíleně podílíme na vývoji vozidel a jejich zástavby, můžeme tak kontinuálně vylepšovat vybavení našich sanitek. To vše ve prospěch pacienta a jde nám samozřejmě také o to, abychom zlepšili podmínky pro výkon náročné práce našich zaměstnanců.“

Ve vozidlech jsou již klasické tlačítkové ovládací systémy v prostoru řidiče nahrazeny digitálními. Kromě toho došlo po technických změnách v konstrukci podvozku i k drobným úpravám v rozmístění ovládacích prvků v řidičském prostoru. „A nesmím zapomenout ani na další novinky, a to je vybavení hlavního světlometu LED technologií a integrace zadní kamery a výstražných světel do zadního spoileru. Tímto opatřením došlo k podstatnému zvýšení ochrany těchto prvků před mechanickým poškozením. Naši řidiči jsou proškolováni v obsluze nových sanitek, aby byli se všemi změnami důkladně seznámeni ještě před zahájením ostrého provozu. Rádi bychom tak předešli případným potížím při řízení vozidel,“ doplňuje technický náměstek ZZS JmK Pavel Chvalina.

Jihomoravská záchranka k dnešnímu dni disponuje celkem 77 vozidly RLP/RZP. Z tohoto počtu je 22 vozidel záložních, určených k okamžité náhradě těch vozidel, u kterých se projeví porucha, nebo jsou z jiného důvodu náhle vyřazena z provozu. „Pravidelně obměňujeme sanitky s největším nájezdem kilometrů a s největším opotřebením. Nájezd kilometrů, o kterém je řeč, se zpravidla pohybuje v rozmezí 350 000 – 400 000 km. Rádi bychom tento limit do budoucna snížili, vše se bude odvíjet od finančních možností. Je třeba také dodat, že počet najetých kilometrů se rok od roku zvyšuje s ohledem na nárůst počtu výjezdů. Vloni jsme zaznamenali rekordní počet výjezdů, přesně 103 798,“ dodává ještě Hana Albrechtová.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama