„Komise ministerstva dopravy navrhla pokračovat v přípravách vodního kanálu jen mezi Dunajem a Odrou, protože takzvaná labská větev se jeví jako finančně velmi nákladná, jelikož by vyšla na více než 300 miliard korun s tím, že zbytek na 285 miliard korun. Do 30. září by měl být tento materiál předložen na jednání Vlády, která by měla přijmout usnesení, které nám napoví, jak dál,“ uvedl hejtman Martin Netolický.
„Problémem v tuto chvíli je, že nejen Česká Třebová, ale i okolní obce jsou blokovány v rámci svého střednědobého rozvoje, protože se nebavíme pouze o jedné konkrétní trase. Pakliže bude rozhodnuto, že budou přípravy této větve pokračovat, je nutné definitivně rozhodnout, kudy kanál povede. Megalomanské stavby s nejistým výsledkem nesmí omezovat život a rozvoj obcí a měst,“ řekl hejtman Netolický s tím, že bude chtít jednat s Ministerstvem dopravy a Ministerstvem zemědělství o dalším postupu.
Krajská radní Hana Štěpánová připomněla, že celý projekt dlouhodobě vyvolává vášně. „Samozřejmě na jednu stranu rozumím snahám přesunout část nákladní dopravy na vodu, avšak osobně jsem v tuto chvíli přesvědčena, že negativa jednoznačně převažují nad potenciálními přínosy. Kanál by zabral velké množství zemědělské i lesní půdy, a to nejen v našem regionu,“ sdělila krajská radní Hana Štěpánová.