Předpokládaná hodnota stavby byla 109,5 milionu korun včetně daně. Vítězný subjekt nabídl částku 73,3 milionu korun včetně daně s délkou realizace stavby 114 dní. To je téměř o sto dní méně, než činila nabídka jednoho z dalších účastníků výběrového řízení.
„V loňském roce jsme dokončili modernizaci přibližně 11 kilometrů dlouhého úseku z Lanškrouna do Skuhrova za téměř 150 milionů korun a podle plánu pokračujeme navazujícím úsekem ze Skuhrova až do Ústí nad Orlicí na křižovatku se silnicí I/14. Tato etapa bude ze stavebního hlediska o poznání jednodušší, protože první úsek prochází velmi složitým terénem a překonává Třebovské stěny,“ řekl hejtman Netolický. „Pozitivní zprávou pro krajský rozpočet je vysoutěžená částka, která je výrazně nižší oproti předpokládané hodnotě. Zároveň je pozitivum, že se vítězný subjekt zavázal dokončit stavbu do 114 dní od předání staveniště, ke kterému by mělo dojít 1. září,“ doplnil hejtman.
Ekonomická výhodnost nabídek byla hodnocena podle poměru nabídkové ceny a doby trvání realizace díla. „Do výběrového řízení se nám přihlásilo šest subjektů a sdružení. Nabídková cena se pohybovala od 73,3 milionu korun včetně daně až po 103,7 milionu korun včetně daně. Vzhledem k tomu, že se do soutěže přihlásili klíčoví dodavatelé, tak je patrné, že se jedná o velmi důležitou a zajímavou stavbu,“ uvedl náměstek hejtmana pro oblast investic a kultury Roman Línek.
Podle 1. náměstka hejtmana pro oblast dopravy Michala Kortyše bude stavba splňovat ty nejpřísnější parametry. „Stejně jako v případě prvního úseku dojde ke kompletní modernizaci, která spočívá ve výměně konstrukčních a asfaltobetonových vrstev vozovky, úpravě šířkového uspořádání s rozšířením v zatáčkách a s obnovou a doplněním odvodňovacího systému komunikace. Myslíme také na modernizaci mostních objektů, autobusových zálivů a zastávek pro větší bezpečnost vystupujících a nastupujících cestujících,“ řekl náměstek Michal Kortyš.
Modernizace celého úseku silnice II/315 z Ústí nad Orlicí do Lanškrouna je spolufinancována ze zdrojů Evropské unie. S oběma projekty jsme byli úspěšní v rámci čerpání prostředků z Integrovaného regionálního programu, konkrétně specifického cíle 1.1. Zvýšení regionální mobility prostřednictvím modernizace a rozvoje sítí regionální silniční infrastruktury navazující na síť TEN-T. Spolufinancování z evropských zdrojů je nastaveno ve výši 85 z uznatelných nákladů stavby. Pokud připočteme cenově velmi příznivý výsledek výběrového řízení, tak se jedná o výraznou podporu krajského rozpočtu,“ řekl krajský radní pro evropské fondy a regionální rozvoj Ladislav Valtr.