Týká se to i linky mezi Brnem a Prahou, kterou zajišťují ČSA. Ty v současné době obsluhují čtyři letové frekvence za den a vhodně navazují na příletové a odletové vlny z ruzyňského letiště.
„V posledních dnech jsem obdržel velmi znepokojivé informace od podnikatelů, investorů, významných institucí i provozovatele letiště. Týkají se záměru zrušení nebo výrazné redukce pravidelného leteckého spojení, které zajišťuje ČSA. Chtěl bych připomenout, že v loňském roce, tedy v době nejhlubší ekonomické krize, vzrostl počet cestujících na linkách mezi Brnem a Prahou o 18% na 42800 cestujících. Jasně to dokazuje poptávku po tomto spojení,“ řekl hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek.
Analýza využití linky potvrzuje, že plní téměř výhradně přestupní – síťovou roli. Drtivá většina cestujících pokračuje s ČSA z Prahy dále do světa. Nekoncepčním zrušením regionálních spojů by došlo k nenahraditelným ztrátám pro samotné dopravce, regiony, města a letiště jak v regionech tak i v Praze. Dosavadní klientela ČSA by tak byla odkázána na spádová letiště ve Vídni a Bratislavě a tím i na konkurenční dopravce. Podle prvotních odhadů by tak ČSA přišly o řádově stovky milionů korun.
„Z dosavadních osobních zkušeností v pozici představitele regionu mohu konstatovat, že letecká obslužnost je nezbytným předpokladem pro rozhodování investorů. Považuji za zcela neakceptovatelné, že se informace o ukončení provozu pravidelných linek národním dopravcem dozvídám s předstihem pouhých tří měsíců, navíc pouze prostřednictvím médií a třetích subjektů. Pevně věřím, že pan ministr dopravy bude věnovat této problematice svoji osobní pozornost,“ dodal Michal Hašek.