JUDr. Miroslav Antl

  • BPP
Ústecký kraj Karlovarský kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Liberecký kraj Královéhradecký kraj Jihočeský kraj Vysočina Pardubický kraj Jihomoravský kraj Zlínský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Praha
Geomapa
Česká republika
0,90
muži 60%
ženy 39%
18+ 14%
26+ 21%
38+ 42%
50+ 21%

Průměrná známka je 0,9. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

17.10.2016 13:39:50 - Hana Komínková

Prováděcí předpis k zákonu 95/2014 Sb. chybí 12 let. A když chybí, je vše dovoleno??

Pane senátore, usiloval jste i o zvolení do vedení kraje. Tedy byste spolurozhodoval i o zdravotnictví v kraji? 9.9.2012 jsem Vám na adresu hofmann@miroslavantl.cz zaslala mail s předmětem "..do vlastních rukou Judr. Miroslava Antla - Nedokonalost zákona 95/2004Sb. Dodnes jste mi neodpověděl. Domníváte se, že zdravotní péči, dnes zdravotní služby, může poskytovat lékař ve specializačním vzdělávání v oboru praktického lékařství, který nemá splněn základní kmen, jako zastupující lékař? A když kmen naplní a nepožádá o vydání certifikátu o základním kmeni, a chybí prováděcí předpis k zákonu 95/2004 Sb.? Je, a nebo není, podle zákona k poskytování zdravotní služby (do 2011 péče - zákon 20/1966) v oboru praktický lékař na zástup třeba atestace, a též registrace kraje? V roce 2012 jsem Vás s touto problematikou oslovila jako senátora, Učinil jste nějaké kroky k nápravě? Prováděcí předpis k 95/2004 chybí plných 12 let a nikomu nechybí???Je možné, aby kraj neměl přehled o kvalifikaci lékařů?

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

22.10.2016 13:19:17 - JUDr. Miroslav Antl
 Váš e-mail, který zmiňujete, jsme nenašli. A tak stručně reaguji nyní, ostatně stejně bych odpovídal i „před lety“. V Senátu Parlamentu ČR jsou na danou problematiku specializováni právě lékaři, kteří se jí zabývají právě z pohledu legislativního. Navíc Senátu PČR nepřísluší zabývat se „prováděcími předpisy“, tedy vyhláškami, směrnicemi apod. Tvorba i výklad zákonů i předpisů nižší právní síly je věcí ministerstev, event. vlády, když podle staré římské zásady „EIUS EST LEGEM INTERPRETARI CUIUS EST CONDERE by zákon měl vykládat ten, kdo tvoří a vydává, v daném případě ministerstvo spravedlnosti. Senátorům pak nepřísluší zasahovat do činnosti orgánů moci výkonné. V případě sporu by měl rozhodovat soud, při porušení Ústavy ČR (Listiny základních práv a svobod) Ústavní soud ČR. K řízení před ÚS jsem se vyjádřil v odpovědi na otázku předchozího tazatele…