JUDr. Vít Bárta

  • VV
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 1,32. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

05.08.2013 14:16:55

Dálnice mohly být podle NKÚ levnější. Říkal jsem to, nikdo neposlouchal

Dálnice mohly být podle NKÚ levnější. Říkal jsem to, nikdo neposlouchal

Se zájmem jsem si dnes přečetl nejnovější zjištění Nejvyššího kontrolního úřadu, který stroze konstatoval, že se náklady při výstavbě českých dálnic daly snížit minimálně o 12 až 20 procent.

Kolikrát jsem tuto mantru, které pochopitelně nechtěli věřit převážně velcí stavební hráči, na veřejnosti opakoval a nikdo neposlouchal.

Tak snad teď, když veřejnost zaregistruje tuto „novinku“ se štemplem NKÚ, konečně pochopí, že ministr dopravy Bárta nelhal a pánové z Eurovie, Skansky a nebo třeba naposledy jednatel stavební firmy Swietelsky Petr Čížek sklopí krovky a přestanou tvrdit, že od dob Bárty žije celé  české stavebnictví  v dumpingovém prostředí.

NKÚ zjistil, že průměrné náklady na pořízení jednoho kilometru dálnice byly 416 milionů korun, u rychlostní komunikace to bylo 378 milionů korun za kilometr. Nejvyšší kontrolní úřad se zaměřil na problémy ovlivňující náklady a přípravu výstavby dálnic a rychlostních komunikací v období od roku 2008 do září 2012. “ Analyzoval 74 staveb za 215 miliard korun a podrobně zkontroloval 29 akcí za 83 miliard korun. Ve svém odhadu vychází NKÚ mimo jiné ze srovnání stavebních nákladů v České republice a v Německu. Zatímco v tuzemsku jsou stavební náklady na jeden kilometr dálnice 355 milionů korun, v Německu činí 260 milionů korun, a jsou tedy nižší o 27 procent.“ Analyzuje server Idnes.cz zprávu NKÚ.

Podstatné také je, že růst nákladů ovlivňuje několik faktorů, například prodlužování územních a stavebních řízení nebo požadavky jejich účastníků buď na dodatečné zařazení stavebních objektů, jako jsou třeba přípojky či křížení, nebo na úpravu už naplánovaných stavebních objektů," uvedla mluvčí NKÚ Olga Málková.

Mě se za dobu krátkého ministrování podařilo všechny zakázky zlevnit o dvě a půl až pět procent.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama