18.07.2010 16:56:00
Kontroly dálnic se po dobu horkého počasí zdvojnásobí
Po zkušenostech z dálnice D5 se snažíme předejít podobným havarijním situacím.
Konsorcium expertů zatím popisuje situaci jako kombinaci řady faktorů. Největší podíl mají však vysoké teploty, kterým není použitý materiál schopen dlouhodobě odolávat. Dálnice D5, která byla uvedena do provozu v roce 1997, se stavěla podle moderních německých specifikací. Zprávy ze zahraničí ukazují, že podobné problémy nastaly i v dalších státech EU, na letištích, železnicích a dalších pozemních stavbách.
Protože není možné přes vzniklé nerovnosti přejíždět ani minimální rychlostí, je provoz v současné době sveden jen na jednu polovinu dálnice, kde se jezdí obousměrně. Tým odborníků proto připravil variantu opravy, která by umožnila opět obnovit plný provoz.Nepůjde o původně zamýšlenou provizorní opravu, volba totiž nakonec padla na komplexní a definitivní řešení vzniklé situace. V příštím týdnu se proto neprodleně připraví projektová dokumentace tak, aby práce byly zahájeny již začátkem srpna. Oprava by pak měla trvat v rozsahu 3 týdnů až měsíce.
Na pokyn ministra dopravy také zdvojnásobilo Ředitelství silnic a dálnic ČR v těchto horkých dnech kontroly na všech českých dálnicích a rychlostních komunikacích. Zvláštní pozornost bude věnována monitorování míst, kde se stýkají betonové plochy a asfaltové přemostění, stejně jako v případě úseku dálnice D5 na Tachovsku.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout