V úterý jsem žádal plénum Poslanecké sněmovny, aby na jednání zařadilo body, jež jsou dnes nanejvýš aktuální. Po premiéru Nečasovi jsem požadoval, aby se jasně vyjádřil k tomu, jaký má Vláda ČR plán pro případ prohloubení hospodářské krize v eurozóně, když z Evropy chodí každý den znepokojivé zprávy a krach bank nebo jiná krizová událost může přijít nečekaně.
Po Petru Nečasovi jsem dále chtěl, aby před
Sněmovnu předstoupil s informací, jak na tom jsme s čerpáním fondů EU.
Tato informace je zásadní při sestavování rozpočtu na příští rok. V
případě, že bychom nebyli schopni čerpat dotace v řádu desítek miliard -
což reálně hrozí - rozpočet by se musel zásadním způsobem přepracovat.
A to jsem mu dával urnu
Po
ministru školství jsem požadoval veřejné vyjádření k tomu, jaký dopad
bude mít zrušení obtížnější úrovně maturity z matematiky na celkovou
úroveň českého školství a potažmo i na českou konkurenceschopnost,
jelikož bez dobře vzdělaných studentů se nikam nedostaneme. Jako pěst na
oko v návaznosti působí zpráva o tom, že čeští studenti kvůli nízké
úrovni znalostí z matematiky nejsou schopni naplnit studijní místa,
která nám nabízí Japonsko.
To teprve přijde, pane Dobeši
Chtěl
jsem taky, aby se při vysvětlování nekalostí na D1 a D47 zapotil
ministr dopravy Pavel Dobeš. Praktiky, které se za jeho působení dějí,
budu dále rozkrývat na tiskové konferenci příští týden.
Koalice
zařazení všech těchto výše zmíněných bodů zarazila. Její poslance, zdá
se, nezajímají věci, které se na ministerstvech dějí a které se dotýkají
každého z nás. Nicméně ministry z toho vyklouznout tak lehce nenechám.
Všechny žádosti o informace jim pošlu písemně na jejich ministerstva. Na
odpověď mají měsíc, až se vyjádří, zveřejním jejich odpovědi na svém
webu. V případě premiéra očekávám pikantní odpověď, navíc není totiž
vůbec jisté, jestli se za měsíc zhostí odpovědi Nečas nebo jeho
nástupce.