Celkem, bratru, za trochu betonu a plexiskla to bude město stát 350
miliónů korun. Dům postavila soukromá firma a město postupně platí
nájem, který by se měl hradit s vybraného parkovného. Ale je tu jeden
háček, město parkovné v současnou chvíli spíš nevybírá, není totiž skoro
od koho, jelikož motoristé Rychtářku fakticky nevyužívají.Konkrétně za
II. čtvrtletí 2012 zde v pracovní den průměrně parkovalo 80 aut, o
víkendu pak jen 27 aut.
Důvodů pro nezájem řidičů není málo.
Nejdříve ke stavbě, která měla původně pomoci odstranit přeplněné
centrum, skoro rok chyběly ukazatele na komunikacích. Pak se rozdmýchala
veřejná diskuse, ve kterých ulicích v centru města zakázat parkování,
za účelem zklidnění dopravy v centru. Tato diskuse však ještě neskončila
a zdá se, že ani brzy neskončí. Naopak. Plánují se totiž nové parkovací
automaty, nová rezidentská místa a vesele se „botičkuje“.
Na
místě není otázka, proč to nikomu nevadí. Stačí se jednoduše zamyslet
nad prostou realitou. Firma vlastnící parkovacího domu sídlí v daňovém
ráji na Kypru a největším zastáncem celé výstavby byla Jurečkova
radniční loutka, dnes trestně stíhaný náměstek Petr Rund.
Sofiina volba
Představme si, že by parkovné fungovalo kupříkladu na principu sms zpráv. Parkovacích automatů by ubývalo a na náměstí a v okolí by byl zákaz parkování. Auta by potom sice musela na Rychtářku, ale co by pak dělala veliká firma Plzeňský parking. To by pan ředitel Pytlík možná musel řídit nějakou menší firmu, s nižším počtem zaměstnanců a byl by rázem méně důležitý? Jak by jej potom pan Jurečko ovládal?
Smutný je ale také jiný aspekt. Těmto kšeftíkům v naprostém klidu a s apatií totiž přihlíží sociální demokracie. Problém sice zdědila po předchůdcích, ale dnes za něj nese zodpovědnost.