Ředitelství silnic a dálnic má nového šéfa, dosavadního generálního ředitele Jana Kroupu střídá ve funkci Pavol Kováčik. Za úkol má urychlit přípravu nových dálničních staveb, nastavit účinné řídící a kontrolní mechanismy, zlepšit spolupráci s policií a kraji při mimořádných situacích či lépe informovat veřejnost. Ministr dopravy Vladimír Kremlík uvítá, pokud dosavadní šéf ŘSD v resortu dál zůstane.
„Od nastupujícího generálního ředitele očekávám nový impuls k zefektivnění práce ŘSD, dopravní stavby je třeba dobře připravit, správně nastavit smlouvy a důsledně dohlížet na jejich plnění, musí také dbát na kvalitu staveb. Je potřeba nastavit účinné řídící i kontrolní mechanismy a projektové řízení, měl by také zvážit celkovou transformaci ŘSD,“ říká ministr dopravy Vladimír Kremlík.
Nový generální ředitel Pavol Kováčik by se měl také zaměřit na mimořádné události, jejich včasné řešení a komunikaci. „Řidiči musí mít při nehodách nebo překážkách na silnicích dostatek informací, aby mohli na situaci okamžitě reagovat. Je také potřeba probrat s policií i kraji, jak lze zrychlit odstraňování nehod,“ dodává Kremlík.
Pavol Kováčik doposud působil jako předseda dozorčí rady Státního fondu dopravní infrastruktury, na Ministerstvu dopravy byl členem expertního týmu pro přípravu projektu PPP D4, dříve působil také jako investiční ředitel Národní dálniční společnosti nebo jako předseda představenstva Inženýrských staveb Košice. Vystudoval Vysokou školu dopravy a spojů v Žilině a Vysokou školu ekonomie a managementu v Praze.
Dosavadnímu generálnímu řediteli Janu Kroupovi ministr dopravy poděkoval a ocenil jeho dlouholeté působení v organizaci. „Za aktuálně rozestavěných 254 kilometrů dálnic a silnic I. třídy stávajícímu řediteli děkuji, vážím si jeho práce a stabilizace ŘSD, o jeho práci v resortu stojím,“ dodává ministr dopravy Vladimír Kremlík.
Aktuálně je rozestavěno 140 kilometrů dálnic na zelené louce, dalších 52 kilometrů je na modernizaci D1, 63 kilometrů nových staveb je na silnicích I. tříd. Zatímco stavby na obchvatu Českých Budějovicích nebo na D35 mezi Opatovicemi nad Labem a Časy běží, je potřeba ještě pracovat na dokončení silničního okruhu kolem Prahy, rozběhnutí prvního PPP projekt na dálnici D4 nebo urychlit přípravu středočeské části D3.