Ministr Kremlík jednal s ředitelem Lubomírem Fojtů a vedením organizace, která zajišťuje rozvoj infrastruktury vodních cest v České republice. Společně následně navštívili probíhající stavbu modernizace vjezdu do plavební komory na pražském ostrově Štvanice.
„Dnes jsem se seznámil s aktuálním postupem prací na modernizaci Vltavské vodní cesty na plavební komoře Štvanice, která je druhou nejvyužívanější plavební komorou v Praze. Zhotovitelé stavby i vedení ŘVC mě ujistilo, že práce zde probíhají dle harmonogramu a modernizace bude hotova začátkem příštího roku,“ řekl ministr dopravy Vladimír Kremlík s tím, že cílem Ředitelství vodních cest je prodloužit splavné vodní cesty na 556 kilometrů do roku 2023.
„S povděkem kvituji, že pan ministr Kremlík považuje budování vodních cest za součást dopravní sítě České republiky. Shodli jsme se, že je důležitá odstraňovat úzká místa na vodních cestách. Týká se to především vybudování plavebního stupně Děčín, prodloužení splavnosti Labe do Pardubic a modernizace Vltavské vodní cesty mezi Prahou a Mělníkem. V rámci ní dochází k modernizaci dvou plavebních komor: plavební komory Hořín a plavební komory právě zde na Štvanici,“ připomněl další dnešní probíraná témata ředitel Ředitelství vodních cest Lubomír Fojtů.
Šéf resortu dopravy jednal s vedením ŘVC také o koncepci vodní dopravy pro následující roky a vodním koridoru Dunaj – Odra – Labe.“ Vyslechl jsem si názory pana ředitele Fojtů k těmto tématům. Nyní připravujeme na ministerstvu příslušné materiály, které budu předkládat k projednání vládě do konce září letošního roku,“ dodal ministr Kremlík.
Ministr dopravy na setkání uvítal, že Ředitelství vodních cest připravuje i projekty pro rekreační plavbu. Mezi ně patří například prodloužení splavnosti Baťova kanálu nebo vybudování základní sítě přístavišť malých plavidel na Labi.