Náměstek se o tom snaží přesvědčit ministra dopravy Dana Ťoka a jeho úředníky.
Tempo budování silnice R6 (od ledna 2016 bude podle nové legislativy přejmenována na D6) lze zrychlit díky tomu, že je trasa zařazena do transevropské dopravní sítě TEN-T. Na její výstavbu lze tedy v nadcházejícím dotačním období čerpat finanční prostředky z Evropské unie. K tomu je ale zapotřebí upravit časový plán výstavby ve zmíněné národní strategii.„Naléhám na aktualizaci strategického dokumentu a navrhuji urychlení termínů výstavby úseků R6. Vycházím při tom z reálného stavu majetkoprávní, projekční a povolovací přípravy jednotlivých staveb. Zástupci Ředitelství silnic a dálnic, se kterými jsem o tom osobně opakovaně jednal, nevyvrátili, že urychlení je možné,“ řekl náměstek hejtmana Jakub Pánik. Bylo by podle něho proto nesmyslné, aby budování důležité trasy brzdily jen pozdější termíny uvedené ve strategickém dokumentu. Připomněl, že dostavbu R6 jednoznačně jako prioritu zahrnuje vládní prohlášení kabinetu Bohuslava Sobotky.
Náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček v reakci na návrh Jakuba Pánika v dopisu slíbil, že v roce 2016 proběhne aktualizace Dopravní sektorové strategie. V upraveném dokumentu bude zohledněn i stav příprav silničních staveb, včetně R6. „Bude tedy záležet na Správě ŘSD v Karlových Varech, jak se jí podaří pokročit v přípravách staveb jednotlivých úseků. Zároveň náměstek ministra potvrdil definitivní rozhodnutí centrální komise ministerstva dopravy, že R6 se má kompletně stavět jako čtyřpruh. V minulosti se v některých místech uvažovalo jen o třípruhu,“ uvedl Jakub Pánik.
K zahájení stavby jsou už téměř připraveny úseky Nové Strašecí - Řevničov za 1,96 miliardy korun, obchvat Řevničova za 2,2 miliardy korun a obchvat Lubence za 1,8 miliardy korun. Tyto tři úseky, v celkové délce asi 19 kilometrů, by se podle rozhodnutí vlády měly začít stavět v roce 2016. Z návrhu rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2016, který byl meziresortně projednáván v minulých dnech, však vyplývá, že pokud ministr financí Andrej Babiš neposkytne svému stranickému kolegovi Danu Ťokovi potřebné finanční prostředky, tak se ve skutečnosti žádné nové úseky na R6 příští rok zahajovat nebudou a celá dostavba dálnice do Karlovarského kraje se opět odloží.
Naopak nejpozději - až v letech 2027 až 2029 - mají podle nynější Dopravní sektorové strategie přijít na řadu etapy Knínice – Bošov a Žalmanov – Knínice. Další tři úseky Olšová Vrata – Žalmanov, Karlovy Vary – Žalmanov a Petrohrad – Lubenec jen nepatrně dříve v letech 2025 až 2028. Náměstek hejtmana Jakub Pánik navrhuje všech jedenáct zbývajících připravovaných staveb posunout tak, aby ty poslední dokončilo Ředitelství silnic a dálnic už v roce 2025.