Jde ale o nejhorší možnou
variantu, konečný ekonomický výsledek by měl být lepší.
Rada Karlovarského kraje schválila finanční plán letiště na letošní rok a dovolila mu odložit splátky nájemného za léta 2016 a 2017 na pozdější dobu, nejdéle do poloviny roku 2018. "V tuto chvíli nelétá do Karlových Varů žádná z ruských leteckých společností, jen ČSA. Zájem sice projevily ruské aerolinky Poběda, ale jejich podmínky jsou pro letiště i pro kraj jako jeho vlastníka naprosto nevýhodné. Našim zájmem je udržet Letiště Karlovy Vary finančně zdravé. I nadále budeme jednat o zprovoznění linky do izraelského Tel Avivu a o zavedení letních charterových letů," uvedl náměstek hejtmana Jakub Pánik.
Vloni karlovarský aeroport odbavil celkem jen 34 550 cestujících. Za
výrazným meziročním poklesem o 58 procent stojí nižší zájem ruské klientely o
cesty do České republiky. A to kvůli horší ekonomické situaci v Rusku a propadu
hodnoty rublu. Významně se na odlivu tradičních návštěvníků z východu podepsala
částečná liberalizace provozu na lince mezi Moskvou a Prahou, kde od jara 2015
může provozovat lety více dopravců – po dvou z české a ruské strany. Zvýšila se
tím konkurence a poklesly ceny letenek na trase mezi Moskvou a Prahou.
Nejvýznamnější ruský touroperátor se dohodl na spolupráci s tamní soukromou
leteckou společností Transaero a část cestujících, kteří dříve létali do
Karlových Varů přímými linkami s Aeroflotem, začala využívat levnější nabídky
Transaera do Prahy. Aeroflot pak následkem toho vloni v dubnu letecké spojení s
Karlovými Vary přerušil.