Úsek, který se ve strmém údolí podél řeky Ohře podařilo zabezpečit, je dlouhý dvanáct kilometrů. V minulosti musela být trasa kvůli padajícím kamenům několikrát uzavřena. „Celý úsek skalních výčnělků nad komunikací byl pro dopravu velmi nebezpečný, a proto bylo nutné provést sanační práce. Důležitá silnice II/222 slouží jako jediná kvalitní spojnice Karlových Varů s Kyselkou a sousedními obcemi. Využívají ji i turisté, cyklisté a zatěžují ji kamiony převážející minerální vodu ze stáčírny v Kyselce,“ uvedl hejtman Karlovarského kraje Martin Havel.
Práce provedlo na zakázku pro Karlovarský kraj sdružení firem Strix + Unigeo + Helping – Kyselka, které v zadávacím řízení předložilo nejvýhodnější nabídku. Akce trvala jedenáct měsíců a dílo bylo rozděleno na celkem 29 samostatných stavebních částí. „Celkové náklady dosáhly 93 milionů korun, z toho 85 procent bude pokryto dotací, kterou se Karlovarskému kraji podařilo získat z Evropské unie, konkrétně z Operačního programu Životní prostředí. Pět procent nákladů – přibližně 4,6 milionu – uhradí stát a zbývající část ve výši 9,6 milionu korun dodá Karlovarský kraj ze svého rozpočtu,“ přiblížil náměstek hejtmana Karlovarského kraje Jakub Pánik.
Firmy použily pro zajištění skalních masívů hned několik různých technologií. Vykácely náletové dřeviny, očistily zvětralý povrch hornin, bouraly, kotvily i plombovaly nestabilní bloky a zakrývaly sráz pevnostní sítí. Opravovaly také silnici v místech, kde byla poškozena. Kvůli stavebním pracím musela být doprava omezena jen částečně, provoz řídily semafory.