Obsah článku
„Uplynulé zimní období bylo z pohledu silničářů ve
výkonech a spotřebovaném materiálu podobné jako to minulé. Letos najeli na
krajských silnicích o 25 tisíc kilometrů méně, spotřebovali 10 700 tun posypové
soli, 1 milion litrů solanky a 3600 tun drtě,“ uvedl náměstek hejtmana Jakub
Pánik.
Poprvé v zimní sezoně silničáři vyjížděli už 14. října a režim
zimní údržby ukončili 31. března. Podle potřeby ale operativně zasahují i
později, zvláště ve vyšších polohách. Uklízejí nejen krajské, ale i státní
silnice, pracují i pro řadu měst a obcí. Například pro Jenišov, Boží Dar, Cheb,
Toužim, některé čerpací stanice a také pro mezinárodní letiště v Karlových
Varech.
Údržba silnic Karlovarského kraje má na starosti 2000 kilometrů
silnic všech tříd v Karlovarském kraji. Včetně dálnice D6, kterou obhospodařuje
pro Ředitelství silnic a dálnic. Od letošního ledna navíc na seznam přibylo
třicet kilometrů cest v uvolněném bývalém vojenském újezdu Hradiště.
Od
jara do podzimu opravuji silničáři vozovky na zakázku pro svého hlavního
zadavatele – Karlovarský kraj. Úspěšně ale soutěží i o jiné zakázky. V roce 2015
položili rekordních 30 tisíc tun asfaltových povrchů a starají se také o
dopravní značení. Údržba silnic Karlovarského kraje zaměstnává přes 200 lidí a
díky dobrým hospodářským výsledkům jim mohla za poslední dva roky zvýšit mzdy o
celkem 7 procent.