Děkuji vlastně za vstup pana kolegy Vystrčila. Nicméně ve mně zůstává obava z něčeho jiného. Každý z nás si asi kupoval jízdenku, letenku nebo v e-shopu nějaké zboží. To je podmíněno vždycky několika aktivními kroky z naší strany, tedy ze strany toho, kdo si něco objednává. Za prvé do tohoto prostoru vstoupí, za druhé tam vyjádří většinou, že rozumí podmínkám a za třetí zatrhne zboží, pak ho znova kontroluje a dává souhlas. To znamená, že u většiny zboží – teď jsem si to kontroloval – musíte udělat několik aktivních kroků, minimálně čtyři, kde to samozřejmě odklikáte. Pominu takové nebezpečí, se kterým se určitě mnozí setkáváme, kdy lidé, když je to v angličtině, tomu nerozumějí, klikají nějakým způsobem, a tak bohužel něco odsouhlasí. Řekněme, že tohle dávám bokem.
Ale mně vadí jedna věc, že dnes jsem očekával, že pan ministr se vyjádří k tomu, aby to nebylo tak, že přitom, kdy nám dojde, kdy komukoliv z nás přijde e-mail, otevřením e-mailu aktivuji souhlasy. Rozumím elektronickému podpisu, všichni s tím pracujeme, je to složitý proces, takže to není tak jednoduché. Ale v procesu objednávání žádný elektronický podpis není, to je souhlas, který vyjadřuji. A tam jde jenom o to, aby bylo zřejmé, že stát si uvědomuje, že chce chránit své občany, nebo v tomto případě ty, kteří užívají e-mail, aby tím, že nějaký e-mail otevřou, protože neví, co je dál, mohli aktivovat nějakou službu. A to tady jasně řečeno nebylo. Nevím samozřejmě, jestli takovou podrobnou odpověď mohu čekat od zastupujícího ministra, to možná ne, ale v každém případě, pokud ji tady nemá, chtěl bych, aby pan ministr Chovanec nebo ministerstvo vnitra se s tím vypořádalo třeba v písemné odpovědi, protože všechny ostatní kroky, jak jsem již řekl, aktivní účast klienta potvrzují. Jde o to, aby to nebylo jenom otevření e-mailu, kdy on se k něčemu zavazuje.
Děkuji vám za pozornost.