To se nelíbí senátorovi za Českolipsko Jiřímu Voseckému a připravil petici.
Petici připravenou senátorem Jiřím Voseckým mohou zájemci podepsat na Obecním úřadu v Okrouhlé a v dalších městech a obcích regionu, kterých se stávající kolabující dopravní situace týká.
Zájemci si mohou také znění petice spolu s podpisovým archem stáhnout zde, podepsat a odevzdat na některém ze sběrných míst.
Dopravní situaci na silnicích II/262, I/9 a I/13 považuje senátor Jiří Vosecký za jeden z největších problémů regionu. Problematikou dopravy na Českolipsku se zabývá již déle než deset let a řešení této situace bylo i jedním z jeho témat v předloňských senátních volbách.
„Západní obchvat České Lípy má pro nás vysokou důležitost, kolabuje nám tam doprava, proto jsme se stav rozhodli podpořit peticí,“ říká Jiří Vosecký.
Přetíženost silnic vedoucích z Děčína a Liberce do České Lípy kamionovou dopravou ohrožuje obyvatele všech obcí na této trase. Dosud vyprojektovaný obchvat České Lípy směrem na Děčín a Nový Bor má navázat na křižovatku, která spojuje hlavní tah z České Lípy na Prahu a průmyslovou zónu Dubice.
Západní obchvat České Lípy patří mezi přibližně stovku staveb, které mají problém s posudkem vlivu na životní prostředí (EIA). Jde o staré posudky vzniklé podle zákona z roku 1992, tedy před vstupem ČR do EU, které unie neuznává.
Vypracování nového posudku může trvat minimálně rok a půl a je spojeno s náklady na vypracování materiálů k novému posouzení.
Prezident jen před pár dny svým podpisem stvrdil změnu zákona, kterou Parlament přijal ve zrychleném režimu. Novela popisuje výčet deseti důležitých dopravních staveb, jež se přesunou do zvláštního režimu, a bude je možné realizovat bez opakování posudku vlivu na životní prostředí. Tzv. „Sobotkův a Junckerův seznam“ uvádí například obchvat Českých Budějovic na trase D3, obchvaty obcí Řevničov, Lubenec, Krušovice na dálnici D6 nebo obchvat Frýdku Místku. Těm bude namísto nové studie EIA stačit stanovisko ministerstva životního prostředí.
Zbylá téměř stovka staveb má smůlu. Vrátily se do bodu nula a budou muset posudek EIA získávat složitě – dlouze a draze – znovu.
„Je to bohužel chyba ministerstva životního prostředí a dopravy, že to nedomysleli a návrh nepřipomínkovali, ač na riziko současného stavu byli upozorňováni. Ministr Brabec v Senátu prohlásil, že tato situace nenastane,“ konstatuje Vosecký.