„Reklamy často mluví o rychlých a snadných půjčkách. Půjčte si ještě dnes nebo peníze do hodiny - to jsou typické příklady nátlaku u reklam na spotřebitelské úvěry, kvůli kterému lidé mnohdy jednají impulzivně,“ vysvětluje poslanec Marek Výborný. Podle něj si lidé často kvůli dobře zacíleným reklamám své jednání dostatečně nepromyslí a neseznámí se například s podmínkami půjček jako je výše úroků nebo pokuty při neplacení. „Lidé se tak čím dál častěji dostávají do dluhových pastí a řeší splacení jedné půjčky jiným úvěrem. A to je velmi špatné řešení. V KDU-ČSL jako jednu z možností, jak tomu zabránit, vidíme právě omezení reklam na půjčky,“ dodal Výborný.
Návrh novely KDU-ČSL obsahuje jednu výjimku, a to reklamu na úvěry na bydlení. Ty jsou podle předkladatelů už nyní dostatečně regulovány – úvěr poskytuje stavební spořitelna podle zákona o stavebním spoření. Navíc je potřeba, aby byl úvěr zajištěn nemovitostí. Návrh také ponechává možnost umístit reklamu na půjčky v provozovnách, které jsou k tomu určené, případně ji spojit se sponzoringem veřejně prospěšných aktivit. Poskytovatelé úvěru si tak stále budou moct umístit reklamu do svých výloh.