Nejenže minulé vedení radnice vyhlášku postavilo nad rámec zákona, nedomyslelo ani informační absurdum, kde by řidič znalost o omezení ve městě získal.
Vyhláška stanovovala řidičům nákladních aut povinnost přepravovat sypké materiály pod plachtou. Zástupci města chtěli takzvaným „zaplachtovacím předpisem“ zamezit tomu, aby se nezakryté sypké materiály dostávaly do ovzduší a zhoršovaly tak životní prostředí ve městě. Prokázali však městu 'medvědí službu.'
Předseda Ústavního soudu Pavel Rychetský odůvodnil, že napadená vyhláška vstoupila do prostoru, který je už regulován právním předpisem vyšší síly, konkrétně zákonem o silničním provozu. Ten mimo jiné uvádí, že náklad musí být při přepravě sypkých substrátů zajištěn tak, aby nedocházelo k samovolnému odlétávání. Dle verdiktu soudu ale nejsou obce oprávněny zpřesňovat či doplňovat zákony.
Hnutí ANO si problém prašnosti ve městě silně uvědomuje. Omezující směrnice však není nejvhodnější možnou cestou, jak situaci řešit. „Zásadní pro Přerov je odvést tranzitní dopravu z centra města a zvýšit výsadbu zeleně, která v lidnatých zástavbách působí jako přírodní filtr,“ říká poslanec Ladislav Okleštěk, pro kterého je Přerov srdeční záležitostí. Vhodným řešením při snaze o snižování imisí je i obnova vozového parku MHD, jehož autobusy by mohly být poháněny zemním plynem.
Stávající vedení radnice proto prosazuje program, který je v souladu s koncepcí zdravého města, ve kterém se bude dobře žít všem generacím.