Proto náš návrh neprošel ani tentokrát, i když máme zato, že vzhledem k téměř miliardovému rozpočtu města a některým zbytečným investičním akcím jde dle mého názoru o problém účelový a zástupný. Tento krok by přišel podle našich propočtů na cca 2 miliony korun.
Zřejmě se však blýská, alespoň částečně, na lepší časy. Vedení radnice včetně místostarostky Petrové (JINAK'), která má dopravu na starosti, evidentně neustálo náš dlouhodobý tlak na toto opatření a začíná se jím vážně zabývat. Podle starosty Jiřího Fišera (Tábor 2020) připravují slevy na jízdném ve dvou oblastech. A to plošné slevy na časové jízdné a jízdné zdarma pro školáky. Neuspokojuje mne ovšem skutečnost, že v plánech radnice by se jízdné zdarma pro školáky mělo týkat jen kategorie 1. stupně ZŠ, tedy dětí do 12 let. Dělat věkové rozdíly mezi školáky nepovažujeme za systémové ani hodné osvícené radnice podporující dle svých předvolebních slibů mladé rodiny.
Jak uvedla místostarostka Petrová, bude se rada města v příštím týdnu touto problematikou zabývat a věří, že najde většinovou podporu. Já naopak věřím, že rozum zvítězí a najde se v rozpočtu dost peněz i pro táborské školák na druhém stupni.