ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,61. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

18.03.2011 18:29:27

Zdravý účet

Zdravý účet

On-line přístup pacientů k jejich osobním účtům u zdravotních pojišťoven musí být samozřejmostí.

Podvodné vykazování poskytnuté zdravotní péče ze strany lékařů a nemocnic by mohla v budoucnu omezit povinnost zdravotních pojišťoven umožnit pacientům on-line přístup k jejich osobním účtům. Klienti zdravotních pojišťoven by tak mohli v kterýkoliv okamžik získat aktuální přehled o poskytnutých zdravotních službách a lécích, které jim byly předepsány, a zjistit případné nesrovnalosti. S návrhem vystoupil tento týden předseda zdravotního výboru Boris Šťastný (ODS) během setkání ministra zdravotnictví Leoše Hegera s členy sněmovního výboru pro zdravotnictví, podle něhož ministerstvo zdravotnictví přislíbilo dát tomuto návrhu konkrétní legislativní podobu v rámci chystaných reformních zákonů. Podle jeho názoru může změna výrazně zvýšit informovanost pacienta a snížit riziko, že si lékaři budou vykazovat fiktivní péči. Zdravotnímu systému by toto opatření mohlo podle jeho odhadů přinést úspory v řádu nejméně stovek milionů korun ročně.

"Na vyžádání jsou zdravotní pojišťovny povinny přehled poskytnuté péče vykazovat již nyní. Praxe se ale u jednotlivých pojišťoven liší, některé nabízí přístup přes internet, někde stačí telefonát, jinde musí klient zajít na přepážku a o výkaz písemně zažádat. Proto je nutné tato pravidla sjednotit a klientům pojišťoven umožnit, aby do svého výkazu zdravotní péče mohli nahlédnout kdykoliv a bezodkladně, včetně možnosti výtisku podrobného standardizovaného přehledu. Jednoduchým a efektivním způsobem tak můžeme výrazně snížit pravděpodobnost, že si lékaři a poskytovatelé zdravotních služeb budou vykazovat fiktivní péči," říká k návrhu Boris Šťastný a pokračuje: "Pacient navíc přehledně uvidí cenu a úhradu předepsaných léků či zdravotních pomůcek i výši čerpání ochranného limitu.Zdravotním pojišťovnám se vynaložené náklady rychle vrátí, navíc jejich informační systémy jsou na vysoké úrovni a základ pro takovou službu je již založen." Boris Šťastný v této souvislosti uvedl, že pacienti by měli současně získat možnost využívat i širokou síť Czech POINTů, což by bylo ve prospěch těch, kteří nepracují s internetem, tedy například seniorů nebo sociálně slabých pojištěnců. Podle poslance bude možné v blízké budoucnosti využít pro získání informace o stavu zdravotního účtu i mobilního telefonu.

Boris Šťastný na podporu této vize spustil projekt pod názvem "Zdravý účet", jehož cílem je koordinovat legislativní kroky s možnostmi a stávajícími aktivitami zdravotních pojišťoven. "Pevně věřím, že diskuze mezi sněmovním zdravotním výborem, pojišťovnami a ministerstvem zdravotnictví bude pokračovat, aby mohl v co nejbližší době vzniknout konkrétní legislativní návrh. Umím si představit, že by tuto zdánlivou samozřejmost mohli pacienti získat již od příštího ledna," dodal Boris Šťastný.

MUDr. Boris Šťastný, předseda regionálního sdružení, místopředseda oblastního sdružení a poslanec PČR, zastupitel statutárního města
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama