Po sérii koordinačních jednání bylo rozhodnuto, že jeho oprava bude probíhat jednu stavební sezónu a nutné uzavírky využijí i další správci objektů navazujících na most. Opravou projde tedy i přilehlá protihluková stěna a polovina nájezdových ramp ve vlastnictví ŘSD, SŽDC má na dobu rekonstrukce mostu plánovanou údržbu kolejové cesty. „Ideální varianta, ke které se kloníme, počítá s opravami hned od začátku letošního května, ukončení na přelomu října a listopadu,“ informoval hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek s tím, že odhadované náklady stavby jsou 40 miliónů korun.
Opravy na mostě ev. č. 351-026 předpokládají snesení kompletní nosné konstrukce složené z 2 x 15 kusů 18 metrových betonových nosníků, dále o kompletní demolici vnitřní podpěry včetně základu, stávající krajní podpěry budou ubourány na úroveň nových úložných prahů a nově vybetonovány. Novou konstrukci bude tvořit předpjatá betonová monolitická deska. Nový most bude mít stejné parametry jako stávající přemostění – na podzim tedy opět tři jízdní pruhy, jednostranný veřejný chodník, organizace dopravy se nebude ničím lišit od současného stavu.
Přípravné práce na opravách mostu přejdou nejpozději od 13. května 2019 do úplné uzavírky. Objízdné trasy byly stanoveny s ohledem na možnosti silniční sítě, s přihlédnutím k průjezdnosti městem. „Nákladní doprava nad 7,5 tuny bude vedena po silnicích v kombinaci I/23 Třebíč – Vladislav II/401 – Číměř – II/351 Dalešice - II/152 Hrotovice – Jaroměřice nad Rokytnou. Osobní doprava využije náhradní trasu Bráfova třída - Znojemská - Spojovací – Hrotovická – a dále napojení na II/351. Objízdné trasy jsou vedeny obousměrně,“ popsal navrhované objížďky starosta Třebíče Pavel Pacal.
„Krajská správa a údržba silnic odeslala žádosti o vyjádření k projektové dokumentaci ve stupni Dokumentace pro stavební povolení k vyjádření dotčených orgánů státní správy a správců sítí a po zapracování podkladů bude vydán konečný projekt pro stavební povolení a požádáno o stavební povolení. Následně bude dokončena projektová dokumentace pro provádění stavby, která bude podkladem pro společný výběr zhotovitele pro ŘSD – připojovací rampa na ulici Sportovní a protihluková stěna u nemocnice a Krajskou správu a údržbu silnic Vysočiny pro opravy mostu,“ popisuje stav příprav Monika Vavřínková z Krajské správy a údržby silnic Vysočiny s tím, že při plánování oprav je zohledňována už naplánovaná oprava silnice II/360 Třebíč – Střítež, a to tak, aby se stavby překrývaly pouze v řádech dnů, ideálně vůbec.