Pokud plánujete koupi ojetého vozidla, může se klidně stát, že bude mít stočený tachometr. V České republice je nedovoleně manipulováno s tachometrem až u 42 % ojetin. V jiných zemích EU je tato situace podobná. Poslanci Evropského parlamentu, vyzývají Evropskou komisi, aby proti těmto praktikám v rámci EU zakročila.
„U nás, ale i v dalších zemích Evropy, je problém se stočeným tachometrem velmi rozšířený. Důsledkem toho pak vznikají spotřebitelům značné škody. A to nemluvím o tom, že stočený tachometr může mít ve svém důsledku vliv na bezpečnost silničního provozu,“ vysvětlila členka dopravního výboru Olga Sehnalová, která je současně členkou Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů.
Zpráva, kterou vypracovali právě poslanci Výboru pro dopravu a o které budou všichni poslanci Evropského parlamentu hlasovat ve čtvrtek 31. 5. ve Štrasburku, se ovšem nevěnuje pouze současné situaci, ale navrhuje také opatření právního i technického charakteru, která by těmto praktikám měla úspěšně zabránit.
„Spolu s dalšími poslanci v Evropském parlamentu ve Výboru pro dopravu dlouhodobě prosazuji, aby se při každé kontrole vozidla v servisu zaznamenávaly údaje o počtu ujetých kilometrů. Zároveň podporuji, aby tyto údaje byly veřejně dostupné a kupující si je tak mohl sám snadno dohledat,“ dodala Olga Sehnalová.
„V zemích, jako je Belgie nebo Nizozemsko, mají dobrou zkušenost se zaznamenáváním informací o vozidlech a jejich výměnou. Naposledy se k podobnému řešení odhodlalo Slovensko, které od minulého týdne povinně zaznamenává údaje o počtu ujetých kilometrů například nejen od STK, ale také od pojišťoven nebo policie po haváriích aut,“ uvedla Olga Sehnalová.