MUDr. Olga Sehnalová, MBA

  • Kroměříž
  • zastupitelka města
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -0,07. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

02.02.2016 8:57:00

Kvůli zlepšení dostupnosti tísňové linky 112 jsem interpelovala Komisi

Kvůli zlepšení dostupnosti tísňové linky 112 jsem interpelovala Komisi

Pokud se kdekoliv v Evropské unii ocitnete v nouzové situaci, můžete bezplatně z jakékoli sítě zavolat na univerzální tísňovou linku 112. Osoby se zdravotním postižením pak mohou v mnoha členských státech kontaktovat tuto linku i pomocí SMS.

 V případě roamingu však tato služba nefunguje a například neslyšící se tak pomoci nedovolá.

Jako jedna z místopředsedkyní parlamentní meziskupiny pro práva osob se zdravotním postižením tak Olga Sehnalová spolu s dalšími kolegy interpelovala v této věci Evropskou komisi. Podle směrnice 2009/136/ES by totiž členské státy měly zajistit, aby uživatelé se zdravotním postižením měli ke službám tísňového volání rovnocenný přístup jako ostatní. Odpověď na to, jak Komise plánuje řešit problémy, s nimiž se osoby se zdravotním postižením potýkají při využívání roamingových služeb na cestách do zahraničí, autoři otázky dostali dnes.

Komise přiznala, že si je vědoma technických obtíží spojených s přeshraničním využíváním tísňových SMS. Technické řešení, na němž je služba 112 SMS založena, podle ní zřejmě v současné době neumožňuje správně přeshraničně směrovat SMS do správného centra tísňového volání.

K hodnocení a přezkumu předpisového rámce pro elektronické komunikace, který obsahuje i směrnici o univerzální službě a právech uživatelů týkajících se sítí a služeb elektronických komunikací, Komise na konci loňského roku pořádala veřejnou konzultaci. Na základě informací získaných v této konzultaci Komise přislíbila předložit konkrétní návrhy na reformu tohoto rámce a zlepšení současné situace.

Možnost zavolat o pomoc musí být dostupná pro všechny

"Povinností Komise je podnítit členské státy k poskytování rovných služeb pro všechny - tedy i k tísňovému volání na lince 112 pro osoby se zdravotním postižením. Doufám, že ve zhodnocení výsledků loňské veřejné konzultace se objeví konkrétní plány, jak současnou nedořešenou situaci změnit. Možnost zavolat o pomoc, ať už jsem v jakémkoli státě, musí být dostupná pro všechny," vyjádřila se k odpovědi Komise poslankyně Evropského parlamentu Olga Sehnalová.

V dlouhodobém rámci by měly situaci změnit i projekty, které Komise financuje - například NEXES (ZDE) či EMYNOS (ZDE). Ty se mimo jiné zaměřují i na zlepšení dostupnosti tísňových služeb pro osoby s postižením či se speciálními potřebami.


Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama