„Chci, ať se toto téma na půdě evropských institucí otevře. Obalové triky mohou mít velké množství podob, výsledkem je vždy oklamaný spotřebitel. V návaznosti na čerstvé poznatky spotřebitelských organizací jsem proto interpelovala Evropskou komisi,“ uvedla europoslankyně, která se jako členka Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů otázkám kvality a označování potravin věnuje.
Nejnovější informace o snižování obsahu výrobků poskytuje nedávný průzkum německé spotřebitelské organizace Verbraucherzentrale Hamburg, který poukazuje na pět set případů potravin i nepotravinářského zboží, u nichž v posledních letech došlo ke snížení obsahu za ponechání, nebo dokonce i zvýšení ceny.
„Výsledky ukazují, jak obrovskému fenoménu jako spotřebitelé čelíme, aniž si to možná uvědomujeme. Zavádějící praktiky u obalů potravin i drogérie jsou vážným problémem v ochraně spotřebitele na trhu všech členských států EU, Českou republiku nevyjímaje,“ upozornila Olga Sehnalová.
V interpelaci europoslankyně poukazuje na revizi směrnice o jmenovitých množstvích výrobků, na jejímž základě došlo v roce 2009 k uvolňování předpisů o nominální velikosti balení v EU, a také na neexistenci studie, která by se věnovala očekáváním a informovanosti spotřebitelů s ohledem na obalové triky.