Další zprávou, kterou poslanci ve výboru přijali, je přepracované znění směrnice o interoperabilitě mýtných systémů. To zjednodušuje zavádění tzv. evropské služby elektronického mýtného (EETS), což by mělo zvýšit zájem poskytovatelů této služby o její rychlejší rozšiřování a usnadnění plateb mýtných poplatků v rámci celé EU.
„V praxi to znamená, že by na předním skle kamionu nebo autobusu měla stačit pouze jedna palubní jednotka, která umožní placení mýtného v celé Evropské unii. Nyní řidiči potřebují téměř pro každou zemi jinou, což je opravdu obtěžující a v dnešní době technologického pokroku v EU těžko obhajitelné,“ vysvětlila europoslankyně Olga Sehnalová, která byla za frakci S&D stínovou zpravodajkou k tomuto legislativnímu návrhu. Návrh směrnice také počítá s možnosti přeshraniční výměny informací v případě nezaplacení silničních poplatků řidiči, jejichž vozidlo je registrováno v zahraničí.
Výbor TRAN také přijal další dvě zprávy, které se týkají užívání vozidel najatých bez řidiče pro silniční přepravu zboží a směrnice, upravující minimální výši daně z vozidla u těžkých nákladních vozidel.
Příští týden Výbor TRAN zasedne znovu. Tentokrát proběhne hlasování o legislativních návrzích, které se týkají sociálních otázek v nákladní silniční dopravě. V červenci se pak bude hlasovat o všech návrzích na plenárním zasedání ve Štrasburku a poté začnou vyjednávání mezi Radou, Parlamentem a Komisí.