„Mým záměrem není nařizovat výrobcům přesné složení konkrétních výrobků. Spotřebitelé by ale měli být přesně a transparentně informováni o tom, že výrobek, který si koupili nebo který znají z jiného členského státu, může být odlišný,“ uvedla na zasedání výboru poslankyně Sehnalová, která tak reaguje na argumenty výrobců, podle kterých jsou značkové výrobky uzpůsobovány na základě chuťových nebo cenových preferencí spotřebitelů v jednotlivých státech.
„Pokud chce výrobce spotřebitelům vyjít vstříc a přizpůsobit výrobek například místním chutím, měl by o tom na obalu jasně informovat. Zároveň jsem přesvědčena o tom, že prodávat na vnitřním trhu výrobky se záměrně jiným složením, které spotřebitel může snadno vnímat jako identické, je klamání spotřebitele,“ zdůraznila Olga Sehnalová.
Za vhodný nástroj vidí změnu ve směrnici o nekalých obchodních praktikách:
„Ze závěrů právní analýzy, kterou jsem si nechala vypracovat, by bylo
neúčinnějším krokem rozšíření seznamu nekalých obchodních postupů v
příloze směrnice o nekalých obchodních praktikách. Z trhu by pak musely
zmizet výrobky, které na první pohled vypadají totožně, ale ve
skutečnosti se liší,“ říká europoslankyně Sehnalová.
Zprávu budou nyní připomínkovat další členové výboru, na agendu zasedání výboru se zpráva vrátí k projednání v polovině května. Její přijetí se očekává před prázdninami.