Letošní ročník je zaměřen na nástrahy marketingu, a jak jim spotřebitelé mohou čelit. Spotřebitelé jsou vystavování stále více různým formám marketingového ovlivňování ze strany výrobců a prodejců. Nejde přitom jen o oblast reklamy, ale spotřebitelská rozhodnutí ovlivňuje například i způsob uložení zboží či jeho aranžování v rámci nabídky. Soutěžící mají poradit, jak marketingu porozumět, pochopit jakým způsobem se snaží ovlivňovat náš výběr, ale také jak se nenechat marketingem ovlivnit k iracionálním spotřebitelským rozhodnutím.
„Loňský co do počtu časopisů rekordní ročník a jejich vysoká kvalita dokazují, že spotřebitelská témata studenty zajímají a tato již tradiční soutěž plní zábavnou formou i důležitou vzdělávací roli. Letošní ročník je zaměřen na otázky spojené s reklamou, která při nákupech v různých formách každodenně ovlivňuje naše rozhodování možná více, než si uvědomujeme. První tři vítězné kolektivy samozřejmě i letos ráda pozvu do sídla Evropského parlamentu,“ říká europoslankyně Olga Sehnalová, která se v Evropském parlamentu zabývá otázkami ochrany spotřebitele.
Vyhodnoceno bude 5 soutěžních časopisů, jejichž tříčlenné redakční týmy obdrží věcné ceny věnované vyhlašovatelem soutěže. První tři redakční týmy pak obdrží spolu se svými koordinátory ocenění ve formě zájezdu do jednoho ze sídel Evropského parlamentu (Štrasburk nebo Brusel), které věnuje europoslankyně Olga Sehnalová. Každá zúčastněná škola navíc obdrží zdarma předplatné tištěné verze časopisu dTest pro následující školní rok.
V loňském ročníku obdrželi organizátoři celkem 47 soutěžních časopisů, ve vyrovnané konkurenci se o vítězství podělily hned dva soutěžní kolektivy - studenti Střední školy obchodní a služeb SČMSD Polička a studenti EDUCAnet z Prahy 4 – Chodova.
Soutěžní
časopisy aktuálního ročníku je možné do soutěže přihlásit až do 30. dubna 2016.
Podrobné propozice soutěže jsou k dispozici na www.sehnalova.cz .