Návrhem se bude dále zabývat Výbor pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů (IMCO), který je určen jako výbor zopovědný i za další vyjednávání. Poslanci dopravního výboru ve stanovisku podpořili řadu asistenčních systémů, kterými by měla být vybavena nová vozidla. Ty by měly pomoci úplně zabránit dopravní nehodě a nebo alespoň zmírnit její následky. Za skupinu socialistů a demokratů pracovala na návrhu stanoviska jako stínová zpravodajka poslankyně Olga Sehnalová, která jej bude vyjednávat i jako stínová zpravodajka ve výboru IMCO.
„Jsem ráda, že Výbor TRAN podpořil všechny mnou předložené kompromisy, které pomohou zlepšit bezpečnost vozidel. Navržené asistenční systémy, jako například automatické nouzové brzdění, zlepší také ochranu chodců a dalších zranitelných účastníků silničního provozu před nárazem. Přijaté změny se netýkají jen povinné výbavy vozidel, ale také například úpravy testování vozidel nebo změny tvaru kabiny u nákladních vozidel, které by měly zajistit zlepšení výhledu řidiče z nákladního vozidla,“ dodala europoslankyně Olga Sehnalová
Výbor TRAN dnes dále hlasoval o kompromisních návrzích k tzv. „prvnímu balíčku mobility“. Ten zahrnuje zprávy o sociálních podmínkách, vysílání řidičů a úpravách pravidel kabotáže, o dobách řízení a dobách odpočinku a o přístupu na trh mezinárodní silniční dopravy. Posledně jmenovaná zpráva, která si klade za cíl omezit účelově zakládané tzv. schránkové dopravní společnosti, byla přijata jako jediná. V případě zpráv tzv. prvního balíčku mobility se jedná o politicky velmi komplikovaná jednání, kde se odráží výrazně pozice členských států a nalezení kompromisu bylo od počátku nejisté, což se potvrdilo i během dnešního hlasování v dopravním výboru.