Pravdou je, že Smetanovo nábřeží mělo být uzavřeno pro průjezd autům už dávno, jen k tomu zatím nikdo nenašel odvahu. „Chceme, aby ze Smetanova nábřeží zmizela auta definitivně. Hned po dokončení a spuštění tunelu Blanka, tedy v roce 2014," tvrdil například už před osmi lety tehdejší primátor za ODS Bohuslav Svoboda.
Nyní probíhá diskuze s městskou částí i koaličními partnery, ale první krok dle koaličního programu už proběhl. Byl dočasně uzavřen 200 m dlouhý jízdní pruh v jednom směru od Národního divadla po konec parku Národního probuzení. I když se jedná o velmi krátký úsek a navíc uzávěrka platí jen ve dne, tak rozhodnutí vzbudilo velký rozruch. A to je dobře, o tématu se začalo opět mluvit.
Souhlasím, že černožluté betonové citybloky, které úsek vymezily, byly nevzhledné, stejně tak jako změť dopravních značek, které upravovaly provoz. Teď jsme zapracovali na zlepšení, přijďte se přesvědčit na vlastní oči.
Je důležité zdůraznit, že se opravdu jedná o dočasné řešení, takže nemůže být technicky nebo esteticky dokonalé. Je to ale první krok ke zklidnění Smetanova nábřeží. Věřím, že se na dlouhodobém řešení nakonec shodneme i s městskou částí a koaličními partnery.