Po vzoru Londýna nebo New Yorku umisťujeme do ulic navigační obelisky pro chodce. Pokud se totiž chodec nachází v neznámém prostředí, je pro něj často jednodušší zorientovat se na větší fyzické mapě než na malé obrazovce smartphonu.
Mapa na obelisku navíc využívá formátu "heads-up". To znamená, že ulice jsou na ní rozmístěné ve stejném směru, v jakém se nachází pozorovatel. Chodcům to výrazně ulehčuje praktické použití mapy, než kdyby byla tradičně otočená na sever. Ne všichni totiž v ulici ví, kde ten sever vlastně je.
Další vychytávkou mapy je, že ukazuje směr významných cílů a jejich vzdálenost. Ne však vzdálenost v kilometrech, ale v minutách s ohledem na rychlost běžné chůze. Opět je to prvek, který se má přiblížit co nejvíc přirozenému vnímání prostoru z pozice chodce.
Tímhle ale nekončíme. Na tuhle první vlaštovku naváže ucelený systém navigačních prvků a směrovek v centru města. Díky, dobrá práce, Pražská integrovaná dopravo!