Už přibližně za rok se tak můžete těšit na jízdu velkokapacitními trolejbusy. Budou dvoukloubové, 25 metrů dlouhé, takže dostatečně prostorné pro cestující i s jejich cestovními zavazadly.
Nechtěli jsme čekat do doby, kdy Správa železnic dostaví dráhu na letiště (to má být až kolem roku 2030). Čistou dopravu je třeba zavádět co nejdřív. Jednak tím šetříme životní prostředí, jednak tím snižujeme závislost na ruských fosilních palivech.
A co se bude dít, až se železnice na letiště dostaví? Trolejbusy využijeme zase jinde ve městě, nic nepřijde nazmar. Celou dráhu navíc stavíme úsporným způsobem s minimálními zásahy do prostředí města. Polovinu trasy tak budou trolejbusy jezdit na dobíjecí baterii bez potřeby trolejového vedení. Stavba bude zároveň probíhat v souladu s prodloužením tramvajových kolejí na Dědinu.
Díky tomu budeme moci využít některé stožáry trakčního vedení i pro tramvaje.
Jinak jsem moc rád, že se slavnostního zahájení této významné stavby mohl zúčastnit ještě náměstek pro dopravu Adam Scheinherr. Je to zasloužené. V rámci dosluhující koalice totiž odvedl spoustu nezpochybnitelné dobré práci na rozvoji pražské dopravy. Moc mu za to děkuji, stejně tak jako za vstřícné předávání zkušeností.