06.02.2013 20:42:57
2x5 obecných a nekonkrétních frází
Ministr školství Petr Fiala tento týden na tiskové konferenci po boku předsedy vlády Nečase "slavnostně" představil svých 10 kroků ke zkvalitnění českého školství.
Zároveň musím říci, že v řadě kroků si ministr Fiala protiřečí s činností vlády, jíž je ministrem. Pro příklad mohu uvést například bod "Stejná kvalita výuky pro všechny děti", kde vláda za posledních pár let neudělala vůbec nic. V jednom z podbodů této oblasti se píše "podpořit školy v malých obcích". Je to paradox, když předchůdce pana ministra, Josef Dobeš, chtěl právě až 70% těchto venkovských škol zrušit novelou financování regionálního školství. Současný ministr se zatím k tomuto návrhu, který má za úkol přepracovat, nevyjádřil. Není tedy jasné, co pan ministr s regionálním školstvím zamýšlí.
Takto bych mohl zřejmě polemizovat s každým z 10 kroků pana ministra. Jak jsem už naznačil, představoval jsem si tento materiál poněkud jinak. Je chvályhodné, že si pan ministr uvědomuje, kde jsou ve školství problémy, nicméně hlavní je, aby tyto problémy efektivně řešil. V tomto směru je pro mne tento jeho návrh pouze snůška 2x5 obecných frází. Pevně věřím, že si pan ministr najde čas také na jednání o tomto svém materiálu se zástupci opozice. Pan předseda Nečas ostatně na tiskové konferenci řekl, že tyto kroky překračují funkční období jedné vlády. Bylo by tedy podle mého názoru rozumné tento ministerský materiál projednat napříč politickým spektrem. Jako předseda senátního školského výboru panu ministrovi vzkazuji, že bychom tuto debatu velmi přivítali.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout