Změny?
Pane senátore, domníváte se, že se Vám povede nějak zásadně změnit průběh příštích maturit?
Pane senátore, domníváte se, že se Vám povede nějak zásadně změnit průběh příštích maturit?
Neopakujme stejné chyby i u plošného testování žáků základních škol.
Vítám dnešní rozhodnutí Asociace krajů ČR, kterým následuje krok Středočeského kraje a vymáhá tak oprávněný požadavek na proplacení nákladů, které byly prokazatelně spojené se státní maturitou.
Pane senátore, vítám snahu o ucelenost vzdělávání, maturita by měla být jakýmsi zakončením školy, tím spíš, že pořádnými testy by měly být prověřeny znalosti studenta v každém ročníků školní docházky a tady by se mělo ukázat, co daný student umí a jak škola funguje, na konci studia je to dost pozdě.
Vzhledem k tomu, že jsme se od ministra Dobeše nedočkali racionálního a věcného zhodnocení státních maturit, představil jsem dnes veřejnosti vlastní návrh na zjednodušení a zefektivnění státní maturity, která flexibilním způsobem ověří znalosti střed
Médii proběhl záměr ministra školství Josefa Dobeše o zařazení církevních vysokých škol jako samostatné kategorie veřejného vysokého školství. Po zkušenostech s ministrem Josefem Dobešem si myslím, že odborná veřejnost může být zcela klidná. Je to po
Dobrý den, vzhledem k tomu, že stát má garantovat určitou úroveň vzdělávání, tak původní myšlenka nebyla špatná. Bohužel se to dostalo do takto neúčelného a předraženého administrativního molochu. Je nutné nejprve jasně stanovit výstupní úroveň znalostí studentů a tuto základní laťku je možné ověřovat jednoduchým didaktickým testem v el. podo
Předvolební programy vládních stran, zejména pak TOP 09 a Věcí veřejných, byly plné proklamací, jak je pro tyto strany české školství naprostou prioritou, a budou se snažit systém vzdělávání v České republice zlepšit a finančně posílit.
Dobrý den, těch chybných kroků je celá řada. Hlavním problémem ministra Dobeše je, že nemá žádnou koncepci školství. Tuto oblast řídí podle momentálního pocitu či podle toho, jak se vyspal. Díky časté změně názorů, kdy vyjde s návrhem a po vlně kritiky tento návrh stáhne s tím, že to bylo předloženo pouze k diskusi, tak dochází v oblasti škols
Pane senátore, jaké konkrétní chcybné kroky pana Dobeše máte na mysli kromě státních maturit? díky
Paskvil státních maturit ministra Dobeše začali otevřeně kritizovat kromě ČSSD, odborníků a studentů i jeho nejbližší spolupracovníci včetně ministrova poradce Václava Klause mladšího...
Dnešní prezentace a zhodnocení státních maturit ministrem Dobešem jednoznačně potvrdilo všechny obavy odborné i široké veřejnosti o tom, že projekt státních maturit byl zcela nepřipravený, předražený a koncepčně nezvládnutý.
Před několika týdny adresovali maturanti otevřený dopis ministru školství Josefu Dobešovi, ve kterém vyjádřili svou kritiku vůči státní maturitě, teď se k nim přidali i učitelé. Se zněním obou dopisů plně souhlasím a přiložil jsem k nim svůj podpis.
Pane senátore, po průběhu letošních maturit mně napadá, jestli je hloupá celá myšlenka jednotných maturit nebo jen ten systém, kterým se to provádělo, co myslíte?
Podle posledních informací chce ministr Dobeš stáhnout z jednání vlády materiál, který se zabývá návrhem zařazení dětí od dvou let věku do mateřských škol.
Letošní maturanti si mohou oddechnout, státní maturity skončily a teď už se čeká jen na jejich vyhodnocení. Podle ministra Dobeše vše proběhlo hladce. Opravdu si to myslíte, pane ministře?
Naprosto se ztotožňuji s připomínkami maturantů, kteří poslali ministru školství Josefu Dobešovi otevřený dopis k nové státní maturitě.
S velkým očekáváním jsem dnes sledoval tiskovou konferenci ministra školství Josefa Dobeše k problematice státních maturit. Jejím obsahem jsem však byl naprosto zděšen. Od ministra Dobeše jsme se prakticky nic nedozvěděli.