A jak jsem procházela životem a potkávala po cestě různé lidi, tak jsem zjistila, že sdílíme stejné názory a většinou tyto názory byly odlišné od názorů politiků. Ke kandidatuře do Senátu mě přivedli lidé, spoluobčané, lidé různých profesí, různého vzdělání, s různými životními osudy. Dalším nemalým vlivem byl můj skoro dospělý syn, protože chci, aby žil v zemi, za kterou se nebude muset stydět, kde zase budou platit stará dobrá pravidla – budou se dodržovat smlouvy, závazky se budou plnit a lidé se k sobě budou chovat slušně.
Problémů v našem regionu je hodně. Na jednoduchou otázku se vždy složitě odpovídá. Problémů je mnoho, řešení málo, a hlavně kdyby to bylo tak jednoduché, tak problémy vůbec nejsou. Dle mého názoru populace v regionu stárne a sociální situace v celém obvodu není dobrá. Region je třeba postavit na nohy. Např. novelou zákona č. 72/2000 Sb., o investičních pobídkách ve vazbě na zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti s cílem zjednodušit podmínky pro žadatele o investiční pobídku a zařadit náš region do zjednodušeného režimu takových pobídek. Je třeba podpořit místní živnostníky, firmy a podnikatele, kteří jsou v regionu zavedeni a kteří znají specifika našeho kraje. Je nutné aktivně podpořit malé a střední firmy a podnikatele při vytváření pracovních míst. Složitost a nepřehlednost způsobuje, že o pomoci žádají subjekty s dostatečným administrativním zázemím a právní podporou.
Tento stav je potřebné zásadně změnit, aby požádat zvládl každý živnostník, malý a střední podnik, bez zbytečných nákladů a s dostatečně krátkou a odbornou odezvou úředníků. Současně budu klást důraz na zvýhodnění našeho regionu. Velkým problémem je také ovzduší. Např. v Rychvaldu byly překročeny měřené limity po dobu 42 dnů. Což je vlastně neobyvatelná oblast. Hodně se potýkáme s problémem drog. A bohužel problémem jsou nepřizpůsobiví. Zde bych doporučila dodržování zákonů bez výjimek a úlev tak, jako to musí dělat ostatní občané a řešení, která budu navrhovat, budou možná přísná, ale rozhodně prospěšná pro ostatní občany.
Obecně musíme přehodnotit dotační politiku a namísto podpory nesmyslných projektů je třeba podpořit novou infrastrukturu a služby. Zajistit zdravotní péči, podpořit hasiče, Sokoly, tělovýchovné jednoty a celkově tradiční spolkovou činnost. Budu prosazovat anonymní testy kvality práce státních úředníků tak, aby byl naplněn zákon 500/2004 Sb., správní řád, který deklaruje, že veřejná správa je službou veřejnosti. Každý, kdo plní úkoly vyplývající z působnosti správního orgánu, má povinnost se k dotčeným osobám chovat zdvořile a podle možností jim vycházet vstříc. Musí platit, že úředník je zde především pro občana a nikoli naopak. Globalizace přináší obrovská rizika v otázkách nadnárodních řetězců lékáren, případně pojišťoven a různých fúzí. Výsledkem může být získání dominantního postavení. I v dnešní informační době je bohužel velmi těžké zjistit, kdo je vlastníkem koho. Důsledkem může být ovládnutí trhu s léky a jejich růst.
Takovouto skutečnost nelze ani myšlenkou připustit. Konečně růst cen lze sledovat v růstu cen potravin v obchodních řetězcích. V neposlední řadě se dostávám k mé srdeční záležitosti, a to je vzdělávání. Vždy budu propagátorkou kvalitního školství dostupného pro všechny zdarma, ale protože vzdělávání a další přípravu na budoucí zaměstnání platíme všichni, je třeba systém mírně vyrovnat. Vzhledem k současnému trhu práce, kdy chybí mnoho profesí, kdy nechci škatulkovat, které jsou důležitější více a které méně, je potřebné, aby po bezplatné přípravě bylo toto bezplatné studium společnosti vráceno v podobě práce absolventů v daném oboru po dobu minimálně 5 let.
Chybí učitelé, přitom pedagogické fakulty chrlí dostatek absolventů, kteří se okamžitě věnují jiné profesi, či odjíždí do zahraničí zdokonalovat jazyky, odchází do státní správy. Chybí lékaři, opět absolvují a odjíždí do zahraničí. Nic není zadarmo a v konečném důsledku je třeba za vzdělání zaplatit službou společnosti, která je zaplatila. Myslím, že minimálně těmito kroky dojde i ke zlepšení infrastruktury v obcích, kam se vrátí praktičtí lékaři, učitelé, ale i jiné profese.