Martin Zrzavecký

  • SOCDEM
  • Plzeň
  • městský radní
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,5. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

07.10.2017 22:03:00

Modernizace železničního uzlu Plzeň byla rozdělena na několik částí

Modernizace železničního uzlu Plzeň byla rozdělena na několik částí

První část modernizace plzeňského hlavního vlakového nádraží byla dokončena

 První část modernizace Hlavního nádraží v Plzni, přestavba pražského zhlaví, byla slavnostně ukončena. Plzeňské vlakové nádraží je nejdůležitější křižovatkou v regionu v rámci III. tranzitního koridoru a současně se jedná o křižovatku pro jednotlivé tratě, které jsou součástí transevropské dopravní sítě. Slavnostního ukončení této části se za město Plzeň zúčastnil primátor Martin Zrzavecký se svým náměstkem pro oblast dopravy a životního prostředí Petrem Náhlíkem.

„Modernizace uzlu Plzeň byla rozdělena na několik částí. První část se týkala modernizace železniční tratě mezi hlavním nádražím a stanicí Plzeň-Jižní Předměstí. Nyní ukončená etapa zahrnula kompletní rekonstrukci východní části železniční stanice. Náklady na celý projekt, tedy 1. stavbu – přestavbu pražského zhlaví, se vyšplhaly na 2,559 miliardy korun bez DPH. Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty,“ vysvětlil primátor Martin Zrzavecký.

„Za město Plzeň bych chtěl poděkovat zhotoviteli stavby, kterým byla společnost Skanska a Správě železniční dopravní cesty, tak nákladný projekt za více než 2 miliardy korun zasáhl do života Plzně jen minimálně. To omezení nastalo až při dalších fázích, za město musím říct, že se těšíme na dalších investovaných osm miliard do naší krajské metropole,“ doplnil náměstek Petr Náhlík.

Hlavním přínosem modernizace pražského zhlaví, kolejového rozvětvení ve směru na Prahu, je odstranění propadů rychlosti vlaků při průjezdu stanicí. V minulosti v místě musely rychlíky zpomalit až na 20 km/h, nyní jím mohou projíždět až 80 kilometrovou rychlostí. Díky tomu mohou vlaky místem projíždět až čtyřikrát rychleji. Dále došlo ke zvýšení efektivity přepravních proudů a snížení provozních a servisních nákladů. Bezpečnost železničního provozu byla posílena instalací nového zabezpečovacího zařízení. Kromě modernizace složitých výhybkových konstrukcí a rozsáhlé části kolejiště plzeňského hlavního nádraží byly vybudovány bezbariérové přístupy na jednotlivá modernizovaná nástupiště a nově také podchod, který urychlí přestupy z vlaků na městskou hromadnou dopravu.

Součástí II. fáze projektu byla rovněž výstavba nové dvoupodlažní budovy centrálního stavědla. V ní je centralizována nejen technologie zabezpečovacího zařízení celého uzlu, ale i dopravní kancelář, pracoviště regionálního řízení dopravy, napájecí stanice, záložní zdroje elektrické energie a prostory pro udržovací jednotky železniční dopravní cesty.

Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama