Na mé pozvání se semináře zúčastnili také zástupci Sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA. Bohužel, na otázku ohledně dopadu revize směrnice o vysílání pracovníků na dopravní sektor jsme odpověď nedostali. Dalším z diskutovaných bodů byl především termín “odměňování”, který není na evropské úrovni definován a nikomu není jasné, co si pod pojmem představit. Dánští zástupci odborových svazů například požadují, aby byl do textu návrhu navrácen dovětek "v souladu s vnitrostátními právními předpisy a zvyklostmi”, čímž by se odměňování řídilo národními předpisy.
Ve svém příspěvku jsem prezentovala svůj dlouhotrvající postoj. Je důležité podporovat především pracovní mobilitu a konkurenceschopnost Evropy. Právní rámec pro práci v zahraničí i pro vysílání pracovníků musí být jasný a srozumitelný. Současná právní úprava zajišťuje pracovníkům potřebné základní zabezpečení a garanci sociální jistoty. Další změny legislativy přinesou pouze nestabilní právní prostředí, které je pro zaměstnavatele a pro tvorbu pracovních míst nepříznivé. V důsledku může předložený návrh vést k zásadnímu omezení pracovní mobility a vztyčení nových bariér mezi některými členskými státy.