Druhou část kampaně ke dvěma letům ČSSD ve vládě dnes představili sociální demokraté. Speciální volební klip vysvětlující, proč stát není firma, ale společenství lidí, se dnes objevil na webové stránce kampaně www.srdcebijevlevo.cz.
„Chtěli jsme lidem sdělit pomocí kladných emocí, že stát není zlo, nebo že není postaven jen na penězích a manažerských rozhodnutích. Dobrý stát je postaven na myšlenkách svobody, spravedlnosti a solidarity. Nemá jen dohlížet, vybírat daně a spravovat účetní knihy. Má také pomáhat, podporovat, rozvíjet. Patří všem, nejenom těm, kdo měří hodnotu všeho v penězích. Dobrý stát myslí na budoucnost, a ta není projektem na jedno volební období,“ uvedl souvislosti se spuštěním klipu předseda ČSSD a premiér Bohuslav Sobotka.
Klip navazuje na zveřejnění billboardů s heslem „Stát není firma. Je to společenství lidí“, který strana představila před týdnem. Rozšiřuje tak kampaň a vysvětluje záměr sociálních demokratů ve vládě. „Je to stručný a emotivní manifest našich myšlenek, který zároveň ukazuje, co vše jsme už za dva roky ve vládě dokázali,“ řekl Bohuslav Sobotka.
Sociální demokracie v klipu poukazuje na to, že se ji opakovaně podařilo zvýšit minimální mzdu, s výjimkou pohotovosti zrušit poplatky ve zdravotnictví nebo snížit daň z přidané hodnoty na léky a knihy. „Vláda pravidelně zvyšuje penze a zvýšila platy hasičů, učitelů, zdravotních sester, policistů a lékařů. Budujeme nové mateřské školy a rozšířili jsme daňové slevy na děti. Prosadili jsme vyšší zdanění hazardu. Naše ekonomika konečně roste a snižuje se nezaměstnanost. To jsou všechno kroky, které jasně dokazují, že plníme své závazky voličům,“ řekl Bohuslav Sobotka.
Náklady na výrobu spotu se pohybovaly v desetitisících korun a nasazen bude pouze na internetu, kde bude doprovázen kampaní na zpravodajských serverech a sociálních sítích.