Toto rozhodnutí ministerstva dopravy se obyvatelům Lounska, Žatecka, Mostecka a Chomutovska oprávněně nelíbí. Silnice č. 7 je frekventovanou spojnicí mezi Prahou a jižní částí Ústeckého kraje a také se sousedním Saskem, což znamená, že po ní denně projedou desetitisíce aut včetně těžkých kamionů. V úsecích, kde je silnice tvořena pouze dvěma pruhy, tak dochází ke zpomalování dopravy a navíc je kvůli tomu silnice dost nebezpečnou, což potvrzují i stovky dopravních nehod včetně těch smrtelných.
V původních plánech se přitom s dostavbou R7 na čtyřproudovou komunikaci počítalo již do roku 2020. Tyto plány měly své opodstatnění, protože vysokokapacitní silnice měla přispět k zajištění kvalitní dopravní obslužnosti průmyslových zón v regionu s vysokou mírou nezaměstnanosti. Dobudování silnice bylo i lákadlem pro budoucí investory pro jednu z největších průmyslových zón v České republice, tedy pro Triangle, ležící na hranicích tří okresů. Kvalitní dopravní infrastruktura je základem pro rozvoj našich měst a podnikání v nich a může výrazně přispět k snižování nezaměstnanosti v regionu.
Neméně důležitý je i fakt, že silnice č. 7 je spojnicí mezi naším regionem a Saskem, kde se u Chemnitz napojuje na německou dálniční síť. Pokud by neměla být zkapacitněna, naruší to plány dostavby silničního tahu v Německu, kde prozatím stavební práce pokračují.
Domnívám se, že ministerstvo dopravy by mělo svou strategii ohledně dostavby R7 ještě zvážit. Náš region si zaslouží, aby jeho rozvoji byla věnována pozornost. V opačném případě se totiž jen těžko může vypořádat se zátěží restrukturalizace průmyslu, která zde od devadesátých let minulého století probíhá.
Text převzat z blogu na www.idnes.cz poslankyně Mgr. Ing. Ivany Řápkové