Mgr. Ing. Robert Kotzian, Ph.D.

Předseda hnutí Brno+
  • BPP
  • Bohunice
  • zastupitel měst. části
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je -1,78. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

16.02.2010 10:36:02

Zastavený rozvoj města Brna

Zastavený rozvoj města Brna

Současné vedení města Brna v programovém prohlášení Rady města Brna tvrdí, že se zasadí o to, aby „…město dále vzkvétalo a rozvíjelo se ve významné moderní město střední Evropy.“

Počínání radních ovšem nemá s rozvojem města mnoho společného. Strany či uskupení zúčastněné v koalici nejsou schopny nacházet shodu na základních rozhodnutích. Rozporuplnost koalice dokládá i to, že vytvoření základního dokumentu města – programového prohlášení rady – trvalo současné koalici déle než rok. Ač byly volby v roce 2006, koalice se na programovém prohlášení dokázala shodnout až v dubnu 2008.

Ať je to projekt EUROPOINT Brno, silnice R43, samotný nový územní plán města a jiné. Část Rady města Brna říká tak, část onak.

Podle harmonogramu, který v roce 2002 schválila vláda, měla už příští rok stát první část nového nádraží. V roce 2006 byl za předcházejícího vedení města připravený projekt na přestavbu brněnského nádraží ve fázi územního rozhodnutí. Bylo na něj připraveno osm miliard pro Brno z fondů Evropské unie a další prostředky ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Současná koalice svou neschopností táhnout za jeden provaz riskuje, že naše město o tyto prostředky přijde. Peníze nechodí do měst, kde se radní nedokážou shodnout.

Koalice vytvořila nové místo náměstka primátora pro rozvoj města. Tuto funkci obsadila Strana zelených a od začátku blokuje uvedené klíčové projekty. Stávající územní plán platí od roku 1994 a byl vytvářen na začátku 90. let. Jako takový již neodpovídá současným potřebám rozvoje města. Ač nový územní plán již dávno mohl platit, není tomu tak. Jeho potřebnost je přitom zjevná. Proces jeho projednávání zablokovaly rozpory v koalici. Účet za tuto politiku se dnes vyšplhal již na 10 miliónů Kč.

Jako špatný vtip působí iniciativa vedení města v podobě nedávno zpracované Koncepce ekonomického rozvoje. Koncepce je zpracována kvalitně a obsahuje řadu správných doporučení. Na jejím zpracování se ve svém volném čase podílela řada odborníků. Stačí se však podívat na první dvě doporučení a pochopíme. První hovoří o potřebě zlepšit dopravní dostupnost města Brna, druhé o nutnosti zlepšit šance na umisťování investic v Brně. Dva ze základních dopravních projektů – EUROPOINT Brno, R43 – jsou díky počínání koalice vážně ohroženy. Souvislost nového územního plánu s atraktivitou města pro investory je zřejmá.

Za tuto situaci nesou odpovědnost všichni koaliční zastupitelé – z ČSSD, Strany zelených, uskupení Jiřího Zlatušky i KDU-ČSL. Svými hlasy se navzájem drží ve vedení města. Sečteno a podtrženo, tato koalice nejenže pro rozvoj města Brna nedělá nic. Tato koalice rozvoj města brzdí. Přestože se o to snaží, jen těžko se jí to daří zakrýt.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Komentovat článek Tisknout
reklama