Provoz v plném veřejném mezinárodním rozsahu by tu mohl být zahájen až po udělení příslušného certifikátu, tedy někdy během roku 2020.
„Jedná se o další krok k tomu, aby se naše letiště stalo plnohodnotným veřejným mezinárodním leteckým přístavem pro charterovou, turistickou, obchodní i nákladní mezinárodní a vnitrostátní dopravu a mohla tu přistávat taková letadla jako Boeing 737 či Airbus A320. Jsem přesvědčena o tom, že tato konečná fáze jeho modernizace, po které volají lidé i firmy, přinese ve finále prosperitu celému jihočeskému regionu,“ uvedla hejtmanka Stráská s tím, že kraj stále hledá strategického partnera, který by letiště provozoval.
Počítá se s terminálem pro odbavení cestujících i vybavením letiště radionavigací
Podle prvního náměstka hejtmanky Josefa Knota modernizace obnáší výstavbu terminálu pro odbavení cestujících či vybavení letiště radionavigací. „Počítá se i s rozšířením odbavovací plochy, stavbou parkoviště pro cestující nebo vybudováním zázemí pro zabezpečení leteckého provozu,“ pokračoval Knot.
Předseda představenstva Koranda sdělil, že jejich firma má s podobnými projekty dlouholeté zkušenosti. „Například jsme dokončili a předali do provozu novou řídící věž na letišti Leoše Janáčka v Ostravě, účastnili jsme se několika etap rozšíření letiště Václava Havla v Praze či jsme budovali integrované řízení letového provozu v Praze Jenči. Vzhledem k tomu jsem přesvědčený, že i tento projet bez problémů zvládneme,“ míní Koranda.
Jedná se o vyvrcholení snah, které sahají 12 let nazpět, kdy Planou opustila armáda
Ředitel Ondřich připomněl, že se jedná o vyvrcholení snah, které sahají 12 let nazpět, kdy Planou opustila armáda. A padlo rozhodnutí, že se z původně vojenského stane letiště civilní. „Po dokončení uvedené modernizace přijde na řadu proces certifikace pro veřejný mezinárodní provoz. Licenci uděluje Úřad pro civilní letectví, který má na tento proces ze zákona až rok,“ vysvětlil Ondřich. „Z toho vyplývá, že by zde provoz v tomto plném rozsahu mohl být zahájen někdy během roku 2020,“ dodal ředitel.
Nyní zde mohou přijímat a odbavovat středně velká letadla do rozpětí křídel 36 metrů
Vlastníkem areálu letiště je Jihočeský kraj. Provoz zajišťuje společnost Jihočeské letiště České Budějovice, v níž je kraj rovnocenně zastoupen s městem České Budějovice. Nyní je držitelem licence pro neveřejný mezinárodní provoz. Ta mu umožňuje přijímat a odbavovat středně velká letadla do rozpětí křídel 36 metrů. Kvůli chybějícímu vybavení tu zatím nelze přijímat lety za zhoršeného počasí a letadla tu mohou přistávat pouze ve dne a za dobré viditelnosti.
Druhá etapa modernizace Letiště České Budějovice navázala na I. etapu z roku 2010. Provedena byla tehdy například rekonstrukce řídicí věže i administrativní budovy a oplocení od sebe oddělilo veřejnou a neveřejnou zónu. Kraj do ní investoval 110 milionů korun.