Hejtmanka zároveň uvedla, že tam, kde je kraj schopen při této stavbě pomoci, rád podá pomocnou ruku. „Například ve spolupráci s Českými Budějovicemi pracujeme na tom, aby všechny potřebné přípojky na dálnici ve městě a jeho okolí byly vybudované včas,“ upřesnila Stráská s tím, že v posledních letech nabrala stavba tempo, za což poděkovala. V této souvislosti pak připomněla, že s budováním dálnice D3 se začalo již v roce 1988 a hotova měla být v roce 2010. „Podívejme se ale, jak jsme na tom nyní v roce 2019. Velice se proto těším na 2022, kdy bude úsek Hodějovice – Třebonín dokončen, i na ten rok 2028, kdy má být hotova celá dálnice D3 z Prahy až do Dolního Dvořiště."
To, že se v poslední době stavba D3 posunula vpřed, přičítá Stráská lepšímu přístupu ministerstva dopravy i Ředitelství silnic a dálnic ČR. „Možná je to i tím, že se přestali na zmíněném ministerstvu střídat ministři. Jenom od roku 2008, kdy jsem se stala členkou užšího vedení kraje, jsem zažila již 11 ministrů dopravy a devět generálních ředitelů Ředitelství silnic a dálnic. To jenom potvrzuje, že určitá stabilita a možná i určitý a někdy i tvrdý přístup státu je důležitý pro to, abychom takto životně důležité stavby dokázali realizovat,“ míní hejtmanka.
Část dálnice D3 mezi Hodějovicemi a Třebonínem bude dlouhá 12,5 kilometru a tvoří součást obchvatu Českých Budějovic. Zadavatelem stavby je Ředitelství silnic a dálnic ČR a investice činí sedm miliard korun. Stavbu má na starosti italsko-slovenské sdružení firem Salini Impregilo a Doprastav, které ji má dokončit v létě 2022.