Mgr. Ivo Pojezný

  • KSČM
  • Vyškov
  • zastupitel města
ProfileTopCardGraphDescription

Průměrná známka je 3,57. Vyberte Vaši známku.

-3 -2 -1 0 1 2 3 4 5

( -3 je nejhorší známka / +5 je nejlepší známka )

Dotaz

05.05.2016 15:24:09 - MnaM

reforma školství

Očekáváte, že budete prezidentovo veto školského zákona přehlasováno a už si připravujete pozměňovací návrhy? A jaký pro vás bude prioritní?
Slyšela jsem, že by se matematika učila ve skupinách a vyučovali ji dva kantoři. Ti dva učitelé by připadli na každou skupinu? A podle čeho by byly děti do skupin rozdělovány? A jste si jistí, že těm, co matika nejde, pomůže? Já chodila na soukromé doučování a stejně jsem byla ráda, že jsem prospěla se 4. Jinak jsem ale měla známky dobré.

Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.

Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)

Odpověď

11.05.2016 9:08:54 - Mgr. Ivo Pojezný
Dobrý den,poslanci KSČM již při projednávání návrhu zákona v Poslanecké sněmovně předložili několik pozměňovacích návrhů k tomuto zákonu. Jednalo se například o to, aby v rámci přijímacích zkoušek na střední školy byly nastaveny mantinely, tedy jakýsi minimální práh, který musí student překonat, aby mohl jít studovat maturitní obor. Dnes často totiž školy vzhledem k nenaplněným kapacitám berou bez přijímacích zkoušek každého, kdo se přihlásí, což přináší snižování úrovně celého školství. S tím souvisí i odpověď na Váš další dotaz. Pokud mají žáci umět matematiku, musí se ji učit. Jsem v tomto ohledu poměrně konzervativní a nemyslím si, že by experimentování v podobě výuky po skupinách apod. nějakým způsobem zlepšilo plošně úroveň znalostí v tomto předmětu.
Zástupci za KSČM jsou taktéž jednoznačně proti tzv. individuálnímu vzdělávání. Nejen, že podle našich zjištění většina rodičů nemá potřebné pedagogické znalosti k výuce dětí - docházka do školy má totiž nejen funkci vzdělávací, ale také socializační. Učí dítě argumentovat, jednat s druhými, všímat si rozlišností, vytvářet pouta s kolektivem a další. 
Jako kantor, který má speciální pedagogiku nejen vystudovanou, ale v daném oboru se více než 20 let pohyboval, rozhodně nemohu souhlasit s tzv. inkluzí. Podle mého soudu děti, které by měly být inkludované, nejlépe na reálný život připraví sít speciálních škol. Ostatně kdyby byla tak špatná a selektivní, nezáviděl by nám ji celý svět. 
Hezký den!IP