školství
Hodně se teď řeší kvalifikovanost učitelů, ale je to to správné kritérium? Dnešní doba se rychle vyvíjí a podle mě je hlavní problém v tom, že se ji učitelé nepřizpůsobují. Dnešní děti se už nemusí vše učit nazpaměť, mají několik zdrojů, ale je třeba je naučit s nimi pracovat, a to třeba starší generace, které nemají s moderní technikou zkušenosti nezvládnou. K čemu je jim pak vzdělání? Nebo kde vy vidíte, podle mě, obrovský propad vzdělanosti a úrovně našeho školství? Kdo nebo co selhává? Jiřčáková
Zajímá Vás také odpověď na tento dotaz? Podpořte dotaz tlačítkem níže a my Vám odpověď zašleme na e-mail. Nicky uživatelů, které zajímá odpověď budou zobrazeny níže.
Prozatím dotaz nikdo nepodpořil. Buďte první! .)
Odpověď
odpovědět uspokojivě na Váš dotaz - podnět, na to by byl potřeba hlubší rozbor. Je zřejmé, že klesající úroveň znalostí je dnes problémem od ZŠ po VŠ. S trochou zjednodušení bych řekl, že jsme upřednostnili kvantitu nad kvalitou a to v širším slova smyslu. Mnoho škol, mnoho studentů, přitom je zřejmé, že ne každý žák má střední školu a ne každý středoškolák na vysokou školu. Nebyl bych úplně skeptický k tradicím českého školství. Mnohé věci z Komenského (a řady dalších významných osobností) by byly funkční i dnes, pokud by byly vhodně aplikovány. Neprosazují bezúčelné biflování, na druhé straně si nemyslím, že by bylo dobré na vše rezignovat s tím, že když to bude člověk potřebovat, tak si to najde na internetu. To je příliš zjednodušující a jako učitel, vím, že ve své podstatě nefunkční. Jsem pro rozumné využíván techniky, ale opět se některé věci poněkud zvrtly. Příkladem je užívání tzv. powerpointu. Jsou věci, kde to výuku zefektivní, zrychlí a zjednoduší. Pokud se ale učitel změní na předčítače slidů a student jen bezmyšlenkovitě opisuje, pak to podle mě v pořádku není. Že se dnes málo čte a rétorické výkony žáků a studentů se stále více podobojí SMS zkratkám, je známo. Naštěstí i dnes existují výjimky, potvrzující, že lze i jinak.
Zdraví
Jiří Mihola