01.10.2011 18:18:00
Pánové Chládek a Rath by si nejdříve měli zamést před vlastním prahem
MŠMT posílá krajům další stovky milionů z eurofondů. Středočeský kraj zatím nedostane nic.
Uvedená částka je v rozpočtu OP VK k dispozici díky vývoji kurzu koruny vůči euru. Klíč, podle něhož se přidělovaly částky na jednotlivé kraje, byl stanoven podle dosavadních úspěchů při čerpání eurodotací ve výše uvedené oblasti. Nejúspěšnější kraje – Moravskoslezský a Pardubický - se tak mohou těšit na vyšší částky než ostatní kraje.
Naopak Středočeskému kraji byl přísun uvedených finančních prostředků pozastaven do doby, než napraví prokazatelně pomalé čerpání v oblasti dalšího vzdělávání.
„Středočeský kraj v oblasti dalšího vzdělávání do této chvíle ještě nerozdělil mezi žadatele ani korunu. Přitom má na tento účel vyčleněno přes 360 milionů korun. K pozastavení dalších financí jsme se rozhodli na základě problémů v administraci projektů a z obavy z nevyčerpání těchto prostředků,“ vysvětlil 1. náměstek ministra školství Jakub Hodinář zodpovědný za evropské záležitosti.
Středočeskému kraji budou finanční prostředky poskytnuty pouze v případě, že vyřeší situaci, která v oblasti dalšího vzdělávání v tomto kraji panuje. V opačném případě bude jeho podíl rozpuštěn mezi úspěšné kraje.
„Pánové Chládek a Rath, kteří se neustále ohánějí kritikou ministerstva školství i mé vlastní osoby ve všech možných směrech, by si nejprve měli zamést před vlastním prahem. Je naprosto nezodpovědné obviňovat mě a resort, který vedu, z nečerpání dotací, když sami ještě nedokázali vyčerpat ani korunu na uvedenou oblast. Přístup politické reprezentace Středočeského kraje negativně ovlivňuje celkové výsledky čerpání eurodotací v gesci MŠMT,“ zdůraznil ministr školství Josef Dobeš.
------------------------------------------------------------
[1] Globální granty = eurodotace, které Ministerstvo školství směřuje do jednotlivých regionů. Kraje poté na základě vlastních výzev již rozdělují tyto peníze příslušným vzdělávacím institucím.
[2] Další vzdělávání = učení, které probíhá po dosažení určitého stupně vzdělání, resp. po prvním vstupu vzdělávajícího se na trh práce. Další vzdělávání může být zaměřeno na různé spektrum vědomostí a dovedností důležitých pro uplatnění v pracovním, občanském i osobním životě.
Profily ParlamentníListy.cz jsou kontaktní názorovou platformou mezi politiky, institucemi, politickými stranami a voliči. Názory publikované v této platformě nelze ztotožňovat s postoji vydavatele a redakce ParlamentníListy.cz. Pro zveřejňování příspěvků v této platformě platí Etický kodex vkládání příspěvků a Všeobecné podmínky používání služby ParlamentníListy.cz.
Diskuse obsahuje
0 příspěvků Vstoupit do diskuse
Komentovat článek
Tisknout