Budování žijících veřejných prostorů je nepochybně chvályhodné a Praha by se měla snažit každou takovou možnost využít. Magistrátu se to ale moc nedaří.
Oživení vltavských náplavek pro občany a návštěvníky Prahy jako by teprve v posledních dnech někoho napadlo. Podoba hlavního bulváru, Václavského náměstí, je tristní. Mnohé parky (Kampa) čekají již několik let na rekonstrukci.
A tak vytvořit pobytový prostor uprostřed jednoho z hlavních tahů centrem města vypadá spíš jako hloupý vtip nebo spíše nápad hodný primátora Hudečka, který neváhal uzavřít občanům Prahy metro, jen aby v něm mohl natáčet americký filmový štáb. Nejspíše je to ale jen důsledek naprosté neschopnosti vytvořit ucelenou vizi rozvoje centra Prahy a nahrazování této vize drobnými nápady.
Praha, a její centrum obzvlášť, je ale velmi citlivá na podobně anorganické dopravní hurá akce. Výsledkem uzavřeného Smetanova nábřeží bude ucpaná Malá Strana, kterou se potáhne každý, kdo bude chtít dojet třeba z Vyšehradu na Staré Město. Stejně, jako uzavření dolní části Václaváku znamenalo, a stále znamená, celodenně ucpanou ulici Politických vězňů. Přitom přínos této uzavírky je nulový. Spodní Václavské náměstí nevypadá o nic lépe, neláká k návštěvě o nic více než dříve.
Příjemně se žije tam, kde jsou místa na rekreaci a bez hluku z aut a tramvají. Ale člověk potřebuje také občas dojet z jednoho místa na druhé. Dopravní obslužnost je součást pocitu komfortu, který ve městě chceme. Kultivujme proto veřejné prostory tam, kde již přirozeně existují a ponechme přitom Prahu průjezdnou.
Mgr. Karolína Peake