Zbraně
Hezké odpoledne, udělal jsem prostřednictvím své fb stránky anketu mezi lidmi, zda by zákon podpořili či nikoliv. Podle výsledků ankety přes 90% občanů se zakotvením práva na držení zbraní souhlasí, proto budu hlasovat podle jejich přání.
Hezké odpoledne, udělal jsem prostřednictvím své fb stránky anketu mezi lidmi, zda by zákon podpořili či nikoliv. Podle výsledků ankety přes 90% občanů se zakotvením práva na držení zbraní souhlasí, proto budu hlasovat podle jejich přání.
Hezké odpoledne, držím Pirátům palce, aby jejich plavba do Sněmovny byla úspěšná a ne, Jakub Michálek není můj příbuzný.
Ano, jsem pro posílení prvků přímé demokracie. Podrobněji jsem o této problematice psal v Senátních listech viz www.libormichalek.cz. Domnívám se, že by bylo vhodné spojovat referenda s volbami do Senátu a ptát se kandidátů (expertů navržených profesními organ
https://en.wikipedia.org/wiki/Keshia_Thomas V roce 1996 probíhaly v USA 2 demonstrace. Ku Klux Klanu a odpůrců rasismu. Jeden ze zástupců první skupiny se dostal do druhé a „mírotvůrci“ by jej málem ubili k smrti. Svým těl
Neměl jsem možnost zatím s kolegy v Senátu věc diskutovat. Jen z průzkumů ČT vyplývá, že minimálně 39 senátorů by chtělo dávat na prezidenta Zemana ústavní žalobu pro hrubé porušení Ústavy. Jsem názoru, že pokud by Ústavní soud konstatoval porušení článku 74 Ústavy, pravděpodobně by jej nekvalifikoval jako hrubé porušení, a to z 
Novela zákona o volbách přišla do Senátu teprve před měsícem a Senát ji projednal v nejbližším možném termínu. Kdyby Senát novelu vrátil s jakýmkoliv pozměňovacím návrhem, nezávislé kandidáty by to ještě více poškodilo. Optimální je pochopitelně úřední ověření podpisu, ale to by vyžadovalo snížení počtu podpisů a změnu Ústavy. S
ad 1) Pravomoci by měly být vyváženy s odpovědností. Proto jsem navrhoval změnu článku 54 odst. 3. Pokud by odpovědnost byla posílena, mohou být posíleny i pravomoci ad 2) Ano, Ústava vyžaduje změnu ve více pasážích. Můj návrh směřoval do obl
Zákon o obecném referendu podporuji, jedná se o prioritní bod mého programu. Jsem pro širší množinu otázek, které by mohly být předmětem referenda, než je ve vládním návrhu, mj. pro odvolatelnost politiků. Zkušenost ze Švýcarska je taková, že samotná možnost o odvolání hlasovat sice není využívána, politici se ale (s vědomím rizika odvolání)
Zákon o obecném referendu podporuji, jedná se o prioritní bod mého programu. Jsem pro širší množinu otázek, které by mohly být předmětem referenda, než je ve vládním návrhu, mj. pro odvolatelnost politiků. Zkušenost ze Švýcarska je taková, že samotná možnost o odvolání hlasovat sice není využívána, politici se ale (s vědomím rizika odvolání)
Je potřeba specifikovat, které informace odvysílané v ČT považujete za zkreslené nebo neobjektivní a následně se s podnětem obrátit na Radu České televize případně na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání. Zde je možné také požádat o posouzení, zda nějaký pořad týkající se menšin je proporčně vyvážený. Obecně jen podotýkám, že dle § 2 záko
Jakub Michálek můj příbuzný není. Získání 4 mandátů pro Piráty v zastupitelstvu Prahy považuji za průlomové. Podpora Pirátu rodící se koalici na magistrátu je dle mého názoru možná, budou-li splněny podmínky jako např. zveřejňování smluv magistrátem ovládaných společností na internetu apod.
Je třeba asi rozlišovat, co kdo v boji proti korupci již skutečně udělal. U pana Václava Lásky, kandidáta na senátora za Prahu 5, se např. domnívám, že své sliby míní vážně, a to na základě toho, že v řadě kauz již významně přispěl k tomu, aby korupce a jiné machinace mohly být úspěšně stíhány.
Služební zákon je naopak příkladem toho, že některá politická uskupení se nechtějí vzdát možnosti (nepřímo) manipulovat výběrová řízení na obsazení klíčových postů ve státní správě. Absence kvalifikačních předpokladů na členy výběrových komisí, jejich politický výběr a další nedostatky jsou toho příkladem.
Programové prohlášení Klubu pro obnovu demokracie obsahovalo 10 odstavců mj.:"Budeme prosazovat zachování a rozšiřování práv občanů na informace, a to i v případě firem ovládaných státní správou nebo samosprávou. Zapoje
Míra nezávislosti soudů je dle mého názoru na srovnatelné úrovni jako míra nezávislosti státních zástupců nebo např. správních orgánů. V každé instituci lze zpravidla najít osoby, které mají zájem rozhodovat nestranně, ale také ty, kteří mají jiné motivace. Jedním z důvodů, proč jsou soudní jednání zdlouhavé jsou složitá procesní pravidl
Dobrý den, stále se proti korupci snažím bojovat i ze své pozice senátora. Připravil jsem návrh zákona o ochraně whistleblowerů, který sice zatím Senátem neprošel, ale
Doporučuji panu Drobilovi seznámit se s odbornými dokumenty, které analyzují důvody nečerpání z fondů EU- viz např.: http://www.libormic
Hezké odpoledne,děkuji za dotaz. Souhlasím se zavedením tohoto institutu. Považuji ale za důležité, aby legislativní změny omezující prostor pro korupci byly přijaty i v dalších oblastech. Za prioritní považuji oblasti podrobněji komentované iniciativou Rekonstrukce státu.S pozdravemLibor Michálek
Dobrý den,v první řadě bych Vás rád upozornil, že nejsem členem žádné politické strany. Za dobu svého působení jsem dal médiím několik podnětů, některé z nich ale nebyly vůbec komentovány.Aktuálně jsem předložil 2.verzi zákona o ochraně whistleblowerů, podrobnější informace naleznete na mých webových stránkách libormichalek.cz.<br
Dobrý den,děkuji za dotaz. Specializací státních zastupitelství považuji za jeden z kroků, které mohou přispět k účinnému boji proti korupci. Je však nezbytné, aby s tímto opatřením byl přijata i řada opatření dalších (podrobněji se této problematice věnuje iniciativa Rekonstrukce státu).S pozdravemLibor Michálek