„Na zasedání rady jsme dnes rozhodli o vyloučení jednoho z účastníků soutěže v oblasti Hradecka, a to z důvodu nesplnění podmínek zákona o zadávání veřejných zakázek. V nejbližší době zasedne hodnotící komise, která bude znovu hodnotit nabídky pro oblast Hradecka, ale již bez nabídky dnes vyloučeného účastníka,“ sdělil první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství.
V minulých týdnech rada kraje odsouhlasila výběr dopravců pro sedm oblastí:
- Broumovsko – sdružení společností CDS Náchod a P-Transport
- Náchodsko – CDS Náchod
- Novoměstsko – sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus
- Trutnovsko – sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus
- Královédvorsko – BusLine KHK
- Jičínsko – BusLine KHK
- Rychnovsko – sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus
V rámci zadávacího řízení veřejné zakázky Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) na návrh jednoho z uchazečů zahájil řízení o přezkoumání soutěže. „V tuto chvíli čekáme, jak rozhodne ÚOHS. V souvislosti s tím i nadále platí, že nesmíme uzavřít s vybranými dodavateli smlouvu ve lhůtě 60 dnů ode dne zahájení řízení,“ doplnil náměstek Červíček.
Královéhradecký kraj vypsal soutěž na zajištění veřejné autobusové dopravy loni v říjnu. Hodnota celé zakázky činí v maximální hodnotě 7,7 miliardy korun, a je proto nejnákladnější veřejnou soutěží v historii kraje. Tendr má zajistit autobusovou dopravu v celém Královéhradeckém kraji do roku 2030.
Veřejná zakázka se dělí na osm dílčích částí: Broumovsko, Náchodsko, Novoměstsko, Rychnovsko, Trutnovsko, Královédvorsko, Hradecko a Jičínsko. Zajištění autobusové dopravy má přesah i na území sousedních krajů – Pardubického, Libereckého a Středočeského.
Referenční rozsah dopravního výkonu byl stanoven na 18,4 milionu autobusových kilometrů ročně. Aktuální součet maximální výše nabídkových cen v jednotlivých částech je pro jeden rok 716,2 milionu korun bez DPH. Zakázka počítá s nasazením 248 autobusů. Zakázka řeší zajištění veřejné autobusové dopravy na území celého Královéhradeckého kraje od třetí celostátní změny jízdních řádů v roce 2020 do dne předcházející třetí celostátní změny jízdních řádů v roce 2030.