Maximální možná nabídka činí 624,3 milionu korun včetně DPH. Zahájit stavbu kraj plánuje v létě 2024.
„O potřebě vybudování přeložky, vzhledem k dopravnímu zatížení z Náchoda do Hronova a dále na Broumovsko, se u zdejší veřejnosti hovoří mnoho let. Já osobně vnímám výstavbu této komunikace jako jednu z hlavních priorit v rámci investic do krajské dopravní infrastruktury. Od roku 2017 proběhlo mnoho různých jednání a setkání s obyvateli a zástupci dotčených obcí, kde jsme tamní obyvatele seznamovali s prvními návrhy možného řešení. Vzhledem k charakteru stavby zde proběhla velice náročná majetkoprávní příprava a bylo zapotřebí najít nejvhodnější řešení například při budování protipovodňových či protihlukových opatření. V současnosti máme zaktualizovanou projektovou dokumentaci a platné stavební povolení. Podařilo se tedy ujít zásadní kus cesty až do současného stavu hledání zhotovitele pro samotnou výstavbu. S výstavbou samotné přeložky bychom rádi začali v červenci příštího roku,“ řekl k důležité krajské investici hejtman Martin Červíček s tím, že k dokončení nové komunikace by mělo dojít do konce roku 2026.
Přeložka na trase Náchod-Běloves – Malé Poříčí – Velké Poříčí bude měřit 3,6 kilometru. Součástí stavby nové silnice bude kromě přeložek inženýrských sítí, protihlukových stěn či rekultivace stavbou dotčených ploch také výstavba dvou mostů přes řeku Metuji s délkou přemostění okolo 80 metrů, menšího mostu v trase a nadchodu pro pěší ve Velkém Poříčí. Dále kraj postaví tři opěrné zdi, přeložky dotčených vodovodů, kanalizací, výstavba silničních kanalizací, úprava a přeložky stávajících vodotečí, protipovodňových valů nebo meliorací.
„Výstavba silnice II/303 začíná kruhovou křižovatkou se silnicí I/33 z Prahy do Varšavy. Konec komunikace je před začátkem zástavby Hronova. Volná šířka vozovky je 11 metrů, přičemž součástí stavby bude také několik sjezdů zajišťujících přístupy k nemovitostem a na stavbou oddělené pozemky, propustků a retenčních příkopů zajišťujících odvodnění,“ uvedl radní pro dopravu a majetek Václav Řehoř.
Nejvyšší možná nabídka k této veřejné zakázce činí 624,3 milionu korun včetně DPH. Na financování nákladů by Královéhradecký kraj rád využil mimo jiné i prostředky z Integrovaného regionálního operačního programu.
„Jsem přesvědčen, že přeložka nejenže významně uleví přetíženému provozu v této oblasti, ale také díky celkovým úpravám stavbou dotčených katastrálních území dojde k celkovému zkvalitnění infrastruktury v této oblasti. Zároveň po dokončení obchvatu Náchoda se přeložka také stane jeho návaznou komunikací,“ doplnil hejtman Martin Červíček.
V současnosti v dotčených lokalitách do konce tohoto roku probíhá záchranný archeologický průzkum a pozemní přípravné práce.