„Na české straně z důvodu zanedbání přípravy ze strany státu v letech 2010 až 2014 chybí dostavět 40 kilometrů dálnice od Jaroměře na státní hranici. Letos začne ŘSD s obchvatem Jaroměře za cca 1,5 miliardy korun, jenž je navazující stavbou na D11. A vzhledem k tomu, že od Poláků v rámci jednání zazněla i nová zajímavá informace, že kromě již dříve plánované výstavby dálnice směrem na Wroclaw chtějí pokračovat v budování dálniční sítě i směrem na Kudowu Zdroj – Klodzko a Náchod, bude jaroměřský obchvat významný i s ohledem na tuto skutečnost,“ uvedl po jednání hejtman Martin Červíček.
Podle něj je důležité zahájit v roce 2023 i výstavbu obchvatu Náchoda. Lze totiž předpokládat, že stávající mezinárodní trasu přes Náchod bude tranzitní doprava využívat i po dokončení D11 a S3.
Pro další úsek dálnice D11 z Jaroměře do Trutnova se nyní zpracovává projektové dokumentace k vydanému stavebnímu povolení. Zároveň s tím pokračuje majetková příprava. Začátek stavby dalšího úseku je v plánu v roce 2025. Už příští rok by mohly začít stavební práce na úseku z Trutnova ke státním hranicím. I zde probíhají majetkoprávní přípravy a letos bude ŘSD žádat o stavební povolení.
„Bohužel problémem pro jednání mezi ČR a Polskem zůstává sjednocení představ o tom, jak bude vypadat doprava v příhraničí v době ukončené dostavby S3, kdy naše silnice nebude schopna pojmout v plném objemu nákladní dopravu z polské strany,“ nastínil hejtman. Sám však bude nadále trvat na dosavadním stanovisku a platnosti systému výjimek povolujících průjezd nákladní dopravy v předmětném úseku na české straně a v souvislosti s tím připravuji dubnové setkání ministrů dopravy obou zemí.